???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 323

Тема: F-104 летающий гроб?

Древовидный режим

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #4

    Re: F-104 летающий гроб?

    Ф-16 - 20.2 Не хотите добавить к вашему параду?

    Canada lost "about" 110 CF-104 & CF-104D models out of 239 delivered, with average airframe hours of 6000 (vs about 2000 for the Luftwaffe).
    USAF:
    "Overall accident rate of 46.70 per 100,000 hrs. (For comparison: A-4: 23.36; F-4: 20.17; F-14: 9.32). Many reasons probable, none of which include pilot inadequacy.... the Navy bought 1266 Crusaders during those years and at the same time, experienced 1106 major Crusader accidents. In other words, some intrepid aviator or other crashed virtually every Crusader ever built!" "

    "True the Mig21 in the IAF has a bad record.But the reason for that is a lack of sub to Supersonic trainer.With young pilots flying them not able to adjust to the response time variation."

    "Human Error (Aircrew) constitutes about 40 % of all accidents in the MiG-21 and this percentage is not high at all and almost all Air Forces in the world have about the same percentage of Pilot Error accidents. "

    Самая свежая авария МиГ-21 - двигатель сожрал птицу на взлете - а индийская пресса - ах какой плохой самолет, даже пилот-инструктор разбился.

    "IAF starting with acquisition of Jaguar aircraft in late 1979, inducted 15 different types of aircraft besides radar and missiles in a span of six to seven years. The best of technicians, engineers and pilots went on to new types. Besides, the MiG-21 aircraft were also relocated in forward bases with minimum infrastructure. Although, Air HQ may not admit, this did disturb skill levels."
    ИАФ приняло на вооружение 15 новых типов самолетов, не считая радаров и ракет. Лучшие техники, инженеры и летчики перешли на новые типы. Кроме того, МиГ-21 были перебазированы на передовые базы с минимальной инфраструктурой. .. уровень квалификации пострадал"

    Jasjit Singh - Mig-21: "Rebutting the popular perception that the aircraft are flying coffins, the defence analyst, who has also served as Director of Flight Safety during service, says that the aircraft still is one of the best designed."
    Бывший директор по безопасности полетов говорит что самолет (МиГ-21) до сих пор один из лучших.

    Интересно что когда Индия принимала решение закупать Миг-21 (до 1963г), американцы впихивали им что, ага, Ф-104. На каком самолете индийские пилобы бились бы чаще, ответ очевиден.
    Крайний раз редактировалось ykcyc; 11.12.2007 в 19:52.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •