???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 17 из 17

Тема: В США три автомобиля столкнулись на шоссе с совершившим аварийную посадку самолетом

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Старший Офицер Форума Аватар для RB
    Регистрация
    28.02.2002
    Адрес
    SoCal
    Сообщений
    10,899

    Ответ: В США три автомобиля столкнулись на шоссе с совершившим аварийную посадку сам

    Цитата Сообщение от SLI=Sparrow_03= Посмотреть сообщение
    Ну по моему в правилах для прайват, по тому что использование общественных дорог для взлета и посадки сопряжено с повышенным риском. По моему что то в этом роде, или строго не рекомендуется.
    Но полной уверенности нет. Если знаешь точно - то просвети пожалуйста. Я просто очень давно на маленькой технике не летал, а за границей - никогда.
    Без разницы "прайват" или "коммершэл" на "маленькой" или на "большой"
    В США действуют правила FAR (Federal Aviation Regulations)

    PART 91--GENERAL OPERATING AND FLIGHT RULES

    §91.119 - Minimum safe altitudes: General.

    Except when necessary for takeoff or landing, no person may operate an aircraft below the following altitudes:

    (a) Anywhere. An altitude allowing, if a power unit fails, an emergency landing without undue hazard to persons or property on the surface.
    b) Over congested areas. Over any congested area of a city, town, or settlement, or over any open air assembly of persons, an altitude of 1,000 feet above the highest obstacle within a horizontal radius of 2,000 feet of the aircraft.
    (c) Over other than congested areas. An altitude of 500 feet above the surface, except over open water or sparsely populated areas. In those cases, the aircraft may not be operated closer than 500 feet to any person, vessel, vehicle, or structure.

    В тоже время
    §91.3

    Responsibility and authority of the pilot in command.

    (a) The pilot in command of an aircraft is directly responsible for, and is the final authority as to, the operation of that aircraft.
    (b) In an in-flight emergency requiring immediate action, the pilot in command may deviate from any rule of this part to the extent required to meet that emergency.
    (c) Each pilot in command who deviates from a rule under paragraph (b) of this section shall, upon the request of the Administrator, send a written report of that deviation to the Administrator.
    Cooperate, Graduate, Retaliate (c) Flight Safety
    sdflyer.blogspot.com

  2. #2
    Зашедший Аватар для SLI=Sparrow_03=
    Регистрация
    17.11.2003
    Адрес
    Киев, Тегеран, Киш
    Возраст
    60
    Сообщений
    102

    Ответ: В США три автомобиля столкнулись на шоссе с совершившим аварийную посадку сам

    Цитата Сообщение от RB Посмотреть сообщение
    Без разницы "прайват" или "коммершэл" на "маленькой" или на "большой"
    В США действуют правила FAR (Federal Aviation Regulations)

    PART 91--GENERAL OPERATING AND FLIGHT RULES

    §91.119 - Minimum safe altitudes: General.

    Except when necessary for takeoff or landing, no person may operate an aircraft below the following altitudes:

    (a) Anywhere. An altitude allowing, if a power unit fails, an emergency landing without undue hazard to persons or property on the surface.
    b) Over congested areas. Over any congested area of a city, town, or settlement, or over any open air assembly of persons, an altitude of 1,000 feet above the highest obstacle within a horizontal radius of 2,000 feet of the aircraft.
    (c) Over other than congested areas. An altitude of 500 feet above the surface, except over open water or sparsely populated areas. In those cases, the aircraft may not be operated closer than 500 feet to any person, vessel, vehicle, or structure.

    В тоже время
    §91.3

    Responsibility and authority of the pilot in command.

    (a) The pilot in command of an aircraft is directly responsible for, and is the final authority as to, the operation of that aircraft.
    (b) In an in-flight emergency requiring immediate action, the pilot in command may deviate from any rule of this part to the extent required to meet that emergency.
    (c) Each pilot in command who deviates from a rule under paragraph (b) of this section shall, upon the request of the Administrator, send a written report of that deviation to the Administrator.
    Большое спасибо! Теперь понятно, нам бы такие правила Просто и доступно. Понятно значит это были рекомендательные указания(насчет дорог общего пользования). Повезло ребятам что все так кончилось...
    Когда бог наводил порядок на Земле,- авиация была в ВОЗДУХЕ!!!

  3. #3
    Старший Офицер Форума Аватар для RB
    Регистрация
    28.02.2002
    Адрес
    SoCal
    Сообщений
    10,899

    Ответ: В США три автомобиля столкнулись на шоссе с совершившим аварийную посадку сам

    Цитата Сообщение от SLI=Sparrow_03= Посмотреть сообщение
    Большое спасибо! Теперь понятно, нам бы такие правила Просто и доступно. Понятно значит это были рекомендательные указания(насчет дорог общего пользования). Повезло ребятам что все так кончилось...
    По правилам ребятa должны были иметь горючего до место назначения плюс резерв топлива минимум 30 минут днем и 45 минут ночью .Вот за это им головы могут отвинтить запросто
    Cooperate, Graduate, Retaliate (c) Flight Safety
    sdflyer.blogspot.com

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •