В MG FF кроме разрывных есть 3 вида зажигательных: фосфор, электрон (со сплавом магния), и просто зажигательный. Чем просто зажигательный отличается? Какие из них Спитфайры зажигают лучше?
Вот историческая справка Ammunition Belt Composition for German Fighters http://users.skynet.be/Emmanuel.Gust...n/fgun-am.html
Есть у кого-то немецкая версия игры? Что из вышеперечисленного в игре присутствует? На русский переведено не совсем понятно в игре.20 mm (MG-FF, MG 151/20)
2 Minengeschoß m. Zerl.
2 Brandsprenggranatpatronen L'spur m. Zerl
oder Brandgranatpatronen
1 Panzersprenggranatpatrone o. Zerl
oder Panzerbrandgranatpatrone (Phospor) o. Zerl.
Here the Minengeschoß appears for the first time. A version of the 20mm M-Geschoß with tracer did not exist, so tracer was used on HE/I (Brandsprenggranatpatrone) or pure incendiary (Brandgranatpatrone) rounds. The latter was apparently a new development in 1944, intended to replace the less effective HE/I. The fifth round was a semi-AP projectile, explosive or incendiary. Apparently the main reason this was used instead of a solid AP round was that a solid projectile would have been too heavy.
It was recommended that more AP or semi-AP ammunition would be loaded when the probable targets were well-armoured attack aircraft such as the Il-2. On the other hand, against the four-engined bombers of the RAF and USAAF the high explosive types were more effective.
Minengeschoss в игре нет? Зажигательно-разрывные из игры - это Brandsprenggranatpatronen?