Вот чтобы не быть голословным :Originally posted by Klop///
то Рб
немного не понимаю, а как их сравнивать? один к одному по шкалам? тоесть если у тебя 1500 об/мин то нельзя делать более двух минут более 15 дюймов(???) ртутного стоба? или стрелка указателе давления наддува не должна за зеленый сектор зашкаливать? поясни.
но у нас ниче подобного ни в каких эксплуатационых ограничениях нету. есть токо режимы описанные выше и "недопускать раскрутки винта")))))
To prolong engine life, most engine and thus aircraft manufacturers recommend NEVER letting manifold pressure exceed RPM divided by 100, e.g., 25" MP, 2500 RPM; 22" MP, 2200 RPM.
The ONLY exception to this is when using takeoff power -- and then, there's a five minute limit to this rule. Most airplane manuals specify maximum power for takeoff with a five minute limit.
The danger of this is that if you were to suddenly have to miss the approach on landing (an airplane pulls out onto the runway when you're 4-5 seconds from touchdown) and you neglected to advance your RPM lever(s) to full forward (high RPM, or "fine" pitch, going to full throttle would crack or rupture the exhaust manifold and likely send one, several, or all the pistons flying through the cylinder heads. Not a good career move.
http://www.bradt.com/j3/flying/pages/complex.htm