Поэтому калибр 0.50 дюйма и был принят на вооружение... Где логика?Сообщение от badger
Поэтому калибр 0.50 дюйма и был принят на вооружение... Где логика?Сообщение от badger
Логика в том что испытания проходили значительно позднее принятия на вооружение пулемета калибра 0.50 дюйма.Сообщение от RB
Позднее это после Кореи ?Странно в Корее тажа самая беда наблюдалась там уж наверное все технологические трудности должны были быть решены.Сообщение от badger
А к Корее флотская авиация уже на 20-мм перешла если вы не в курсеСообщение от RB
До ВВС доходило подольше, но Кореи хватило...
Нет я не в курсе . Хотя довольно странно что в Сайбре это не учли.Сообщение от badger
Кстатие если я в чем то не в курсе это должно быть
сильно смешно ->? Или это у тебя такая манера общаться ?
Вот нашел интересный сайт
http://www.daveswarbirds.com/cactus/cactus.htm
И интервью Фосса
http://www.microsoft.com/games/comba...icles_foss.asp
Вот отрывок Фосс о Вайлдкэте :
"Interviewer: I wanted to get your opinion on the Wildcat. What kind of plane was it like to fly for you? What are your impressions in landing it and fighting in it?
Joe Foss: I loved that Grumman F-4F Wildcat. I just loved it. It was like a brother to me. It was tough, and I would be able to destroy the enemy with it, and I couldn't blame it for the speed it didn't have, but I felt at home.
I felt protected in there because of the durability, and it was a part of my body. It was just like I was going around. I was so familiar with it that it could be falling upside down, I never had any fear of unusual positions.
Of course, that probably dates back to when I was instructing for the last months that I instructed. I was an aerobatic instructor. I instructed all the slow rolls and snap rolls and all of this stuff. And I'd fly six hours a day. My eyeballs would be crossed by when you get done after a day's work like that, you know.
You do it once and the student does it once, then you do it twice because he doesn't get it yet, and maybe you'll do a half of one to get 'er there. I felt like that old Grumman was a part of my body, and that's why I felt so safe, really. Because I figured I could outrun 'em, if need be. So I twirl over and go straight down, but I found out they could catch you that way too.
That time that I was shot down and I evidently peed 'em off, I shot this plane down and then the other guys that were with him, three other guys that were with him, three other guys, came after me, and they really filled me with lead. Followed me right over the field."
А вот к слову о Бетти (вопреки тем фактам которые я писал раньше )
"Interviewer: Can you tell me what it was like to intercept and attack the Betty?
Joe Foss: Well, the Betty was a tougher airplane to knock down than a Zero. They weren't the same class at all. It was a good airplane for what they used it for. It was fast, and you see they came in there and we were having a tough time getting up where they were. They cruise in there and of course if they nosed over, you never did catch them. They just left you back there sucking air. I had to give them a good rating, with the Betty. "
Как Фосс атаковал Бетти:
"Interviewer: Did you have a preferred method of attack?
Joe Foss: Just be as close to 90 degrees deflection as you could get, because there's the Betty going out, and I loved to come, just try to run into it. On an overhead how you do that, you cruise out here, turn over on your back and come by going the opposite direction.
The closer I could come to it, the better I liked. You didn't have to use your sights, see? You could just pour the lead into that baby, and for them to get a shot at you, it's a cold day, when you come in.
Or the other is a high side, where you come go on a 90-degree. I preferred that; any time I got near a bomber of any kind. "
А здесь интересно про трейсеры :
"Interviewer: How far out would you open up on them?
Joe Foss: Well, I would say about 350 yards. If I was as smart at the start of my wartime as I was when I finished my duty, why I would have gotten a lot more airplanes.
I think that the biggest problem was that I had at least, and I think a lot of others have the same thing, we shot out of range. The airplane looked bigger, and if you shot at a Zero out of range, on a deflection shot, he was gone. He just saw those tracers, see, we loaded one tracer, one armor piercing and two incendiary. Any way you wanted to load.
But having a tracer in there, I really shouldn't have had any tracers, because they scared away the airplanes. I always said, you throw snowballs at 'em, and they didn't hang around after that. "
Да, черт возьми, я тоже его люблю! I just loved it I just loved it I just loved it I just loved it I just loved it I just loved it!!!Joe Foss: I loved that Grumman F-4F Wildcat. I just loved it
:p
Даже если по просьбам всяких там поклонников желтомордых их опустят ниже плинтуса - я буду на них летать.
Раз уж такая пьянка пошла там же интервью Сабуро Сакая о Зеро:
http://www.microsoft.com/games/comba...cles_sakai.asp
Сабуро Сакай о Зеро
"Interviewer: What would you tell new pilots about the Zero?
Saburo Sakai: I would tell new pilots the following things about the Zero...
Good points: Dogfighting prowess and a quick rate of climb. And the 7.7mm are very reliable.
Bad points: Doesn't perform well in dives. Enemy fire causes fires and easily damages the airframe. "
"Interviewer: What advice did you actually give?
Saburo Sakai:
Strong points: The responsiveness of the control stick, the range, and the reliability of the 7.7mm guns
Weak points: Understanding of group tactics. Methods of evading enemy fire when surprised by the enemy. Use sudden control adjustments, pulling away in the opposite direction of the line of fire, slide to the side, and continue to do this.
In wartime, you're afraid when you meet your enemy for the first time. Never be isolated from the leader. Keep your cool and posture - never panic. When you enter an area where the enemy can attack you, adjust the propeller pitch so you won't burn up your engine in a dogfight. Make sure you switch your fuel to main tank and drop your drop tanks. We used drop tanks over enemy territory, but rarely over our own territory. "
Вот еще о боях в целом
"Interviewer: Did your men have strengths and weaknesses in their flying skills?
Saburo Sakai: Our strength was the individual skill of our pilots (i.e. how to fight one-on-one, and the marksmanship of the pilots - we didn't let our skills lapse, we kept practicing the same things over and over). That was the only strength of Japan in the war. Our weakness on the other hand was our group tactics. When you talk about features of a car or an airplane, they are just machines. They themselves don't fly. They don't try. It's the combination of pilot and machine. The pilot who can maximize the feature of the machine - that is the strong pilot. The good pilot. The Zero pilot can see three hundred and sixty degrees and can find anything much quicker. The pilot of the American fighters can't see behind him (because of the fuselage). Because of that, we targeted to the rear. But the American planes had armor to protect the pilot but the Zero, to maximize its horsepower didn't add anything like armor. The Zero pilot had to use his ability to see the enemy first, instead of armor. The American airplanes' powerful engines and the machine guns were much better than the Zero. When they received hits, the Zero often exploded or burned - it's quite fragile and easy to burn. But the American planes were very strong and were designed to protect the pilots' lives. The Japanese pilot as well as the aircraft were regarded as "consumables". That was the philosphy - a foolish philosophy. Also, the Japanese Navy placed too much emphasis on the warship. They thought the navies would fight each other by huge war vessels so they didn't place much emphasis on the airplane. The Americans had a much better philosophy -America produced more aircraft and trained more, eventually catching up with the Japanese. It was fighter against fighter in WWI, but in WWII it was group against group. The Japanese were very bad at this, but the Americans used the philosophy of American football - teamwork. Excellent"
Э-э-э, "Das ist fantastische" ?Сообщение от AlleinWolf
![]()
Любовь зла - полюбишь и ...Сообщение от RB
Во-во...Сообщение от RB
И в такой крутизне Фосса тоже естественно виноват F4FСообщение от RB
Как же иначе
Оппа, оказываеться даже пикирование не спасало...Сообщение от RB
Крайний раз редактировалось badger; 02.12.2004 в 13:19.
Сообщение от badger
И в такой крутизне Фосса тоже естественно виноват F4FКак же иначе
Badger еще раз советую перечитать интервью Фосса. Фосс воевал на том чем позволяла ситуация того времени. При этом главную роль играют люди а потом уже техника. Фосс не стал "крутым" потому что летал на Вайлкэте, но возможно не добился бы таких результатов если летал например на Буффало. Как видно из интервью не смотря на недостатки Вайлкэта Фосс его любил и отдал должное за спасенную ему не раз жизнь. Скажем так если бы Валдкэт в свою очередь не был таким прочным Фосс возможно не выжил в первом же своем поединке
Оппа, оказываеться даже пикирование не спасало...
Ну я думал badger ты намного лучше разбираешься в самолетах . Пикирование пикированию рознь все зависит от высоты скорости входа в пикирование и прочих факторах. Одни самолеты быстро разгоняются в пикировании но не могут его продолжать из за лимитаций скорости. Другие наоборот разгоняются медленно но могут достичь более быстрых скоростей . По данным тестов в Сан Диего Зеро погнавшись за в пике Валкэтом значительно терял управление (например практически с большим трудом поворачивал элероны) на скоростяx 235-240mph/kts (точно не помню но где то в этом диапазоне - книжки под рукой нет).Но до этих скоростей нужно еще дойти позволит ли этого ситуация дело совем другое .
А вам идиота, не видящего вами же процитированное мнение Фосса.
Я бы на твоем месте был бы очень осторожным в своих высказываниях .
Еще раз предлагаю оставить этот диалог поскольку насколько я понимаю ты его в просто не способен вести в нормальном русле.
Уже читал.Сообщение от RB
Абсолютно верно. Но при этом в вашей версии "то что позволяла ситуация" вдруг магическим образом превращаеться в супер-оружие.Сообщение от RB
Абсолютно согласен.Сообщение от RB
При этом люди не только в смысле совершенства владения техникой, но и в смысле тактики её применения, если у тебя дубинка, а у противника автомат в чистом поле ты проиграешь, как бы виртуозно не владел дубинкой (если противник мало-мальски умеет стрелять). Но вот в лесу у тебя есть шанс атаковать внезапно и победить.
Скорее Wildcat стал знаменитым, потому что на нём летал Фосс.Сообщение от RB
Потому что Buffalo был ещё хуже. Впрочем если бы у америки были на тот момент только Buffalo, я боюсь бы мы сечас выслушивали песни про супер-самолёт BuffaloСообщение от RB
Вполне возможно. Более поздние самолёты американского флота были столь же прочными, помимо прочих преимуществ, однако японцы их сбивали и никому не приходило в голову расхваливать супер-прочность F6F или F4U как их главное достоинство.Сообщение от RB
Ваше высокое мнение о моих знаниях - большая честь для меня.Сообщение от RB
Абсолютно верно. Записиваем - при определнных условиях F4F не обеспечивал отрыва в пикировании от Zero.Сообщение от RB
Ну скажем так вдвое уступал в угловой скорости крена скоростях выше 180 mph.Сообщение от RB
Возвращаю вам ваш совет:Сообщение от RB
Я думаю мы друг друга понимаем и тебе не стоит изображать недотепу .
Или вы считате что вам можно, а другим нельзя?
В смысле что вы неспособны удержаться от обсуждения моей личности, вместо обсуждения темы?Сообщение от RB
Ну почитайте как нормальные люди обсуждают вопрос тогда:
http://web.targetrabaul.com/modules....ewtopic&t=5881
F4F-3 был по роллу на равных только на скоростях порядка 160mphСообщение от RB
дальше у зеро скорость крена быстро падала а у F4F-3 до 240-250mph IAS(402км/ч) наоборот возростала. дальше потихоньку снижалась но была значительно выше чем у зеро.
"Мы вколачиваем гвозди чтоб в гробу лежали кости.Чтоб из под земли нелез на тебе поставлю крест"
Если у меня хорошее настроение - это плохо?Сообщение от RB
А насчёт вооружения флота - могли и в поисковик глянуть, преед тем как спрашивать.