???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 342

Тема: Wildcat

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Старший инструктор Аватар для Hammer
    Регистрация
    03.04.2002
    Адрес
    Ekaterinburg
    Возраст
    51
    Сообщений
    3,301

    Ответ: Wildcat

    Цитата Сообщение от Polar
    Гм...вы мне все подскажите, с какого конца считаем, тогда и определимся с номером испытаний.
    По делу - Hispano II в течении лета 1941 года имела серъезные проблемы с надежностью - да, это так.
    Проблема были уже не конструктивного свойства, а производственного - "by unsatisfactory standards of worckmanship exhibited by some subcontractors who manufactured the weapon".
    Потом среди подрядчиков навели порядок, и нареканий к Испанам былу уже очень немного.
    Ну а уж Hispano V - вообще песня.
    Американцы с Hispano мучались долго потому возможно и такие нелестные воспоминания у Голодникова о ней.
    Из за особенностей конструкции в американских Hispano патроны должны быть обязательно смазаны отсюда все прелести наличия смазки как то ее застывание на холоде (что имеет место и на больших высотах) и прилипание всякого рода пыли и т.п.
    Англичане судя по статье на сате Вильямса как то обходились без смазки как там к сжалению не уточняется.
    "Мы вколачиваем гвозди чтоб в гробу лежали кости.Чтоб из под земли нелез на тебе поставлю крест"

  2. #2
    Инструктор
    Регистрация
    15.07.2001
    Адрес
    Tallin, Estonia
    Сообщений
    2,217

    Ответ: Wildcat

    Цитата Сообщение от Hammer
    Американцы с Hispano мучались долго потому возможно и такие нелестные воспоминания у Голодникова о ней.

    На Aircobra I/ P-400 устанавливались именно британские Hispano Mk I.

    AN-M1 ставился на P-39D-1/D-2, но то что Голодников начинал на них маловероятно.



    Цитата Сообщение от Hammer
    Из за особенностей конструкции в американских Hispano патроны должны быть обязательно смазаны отсюда все прелести наличия смазки как то ее застывание на холоде (что имеет место и на больших высотах) и прилипание всякого рода пыли и т.п.
    Англичане судя по статье на сате Вильямса как то обходились без смазки как там к сжалению не уточняется.
    Для тех кто внимательно читает - очень даже уточняеться:

    During war all that can be done is to install and make function as reliably as possible that which is issued. With the mounting of the 20-mm cannon in Navy planes a series of malfunctions began that could not be properly corrected at the time because manufacture was at the peak of production. The slightest change would practically mean retooling. The most serious problem was the oversize chamber. There still remained considerable variance in dimensions between the chambers of the British and American cannon, even after the latter chamber was made one thirty-second inch shorter.

    Due to an outmoded agreement of long standing, everything above caliber .60 in the Army is considered artillery and the manufacture of the Hispano-Suiza cannon therefore came under this classification. In other words the production of this high-speed machine gun was done under artillery manufacturing tolerances. The resulting poor mating of parts, coupled with the inherent fault of all gas-operated weapons whereby the breech locking key in the receiver is immovable and the position of the gas port in the barrel is permanently fixed, made it impossible to adjust the relationship between barrel and breech lock to establish head space. Thus the most vital measurement in any automatic weapon was governed by chance in this instance.

    An unfortunate discovery was that chamber errors in the gun could be corrected for the moment by covering the ammunition case with a heavy lubricant. If the chamber was oversize, it served as a fluid fit to make up the deficiency and, if unsafe head space existed that would result in case rupture if ammunition was fired dry, then the lubricant allowed the cartridge case to slip back at the start of pressure build up, to take up the slack between the breech lock and the breech lock key. Had this method of 'quick fix" not been possible, the Navy would have long ago recognized the seriousness of the situation. In fact, this inexcusable method of correction was in use so long that it was becoming accepted as a satisfactory solution of a necessary nuisance.


    http://www.quarry.nildram.co.uk/US404.htm

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •