???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 5 из 5

Тема: Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

  1. #1
    Старший инструктор
    Регистрация
    12.02.2004
    Адрес
    Russian Federation
    Сообщений
    4,473

    Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

    Просматривая графики в compare 2.5 обратил внимание на присутствие там и даных
    по самолету Tempest V.
    Понятно что включили в компарь этот крафт
    "заочно" и к его появлению в очередном (надеюсь скором) аддоне , эти графики
    (и соответственно характеристики в игре) могут сильно отличатся от тех что есть сейчас.
    Тем не менее скоростные характеристики , указаные в компаре лично у меня вызывают недоверие.
    Многочисленные источники - как технические описания , так и мемуары ветеранов свидетельствуют
    о том что "тэмпест" и его "старший брат" - "тайфун" имели очень высокую скорость на малых высотах. Постоянно подчеркивается превосходство этих самолетов в скорости на малых высотах перед
    другими союзными и германскими истребителями. -Благодаря этому качеству "тэмпесты" успешно боролись как с рейдами
    "джабос" , так и с ракетами V-1.
    А теперь откройте компарь и сравните графики скоростей Тэмпеста и например ФВ-190А8...

    Ниже привожу данные по скоростям этих самолетов из источников с которыми ознакомился я :

    max speed (TAS) (макст. скорости - истинные) :

    Howker Typhoon Ib :

    385 mph at 25000 ft (620 км/ч. на высоте 7625 м)
    416 mph at 15000 ft (670 км/ч. на высоте 4575 м)
    414 mph at 11500 ft (667 км/ч. на высоте 3507 м)
    404 mph at 5000 ft (650 км/ч. на высоте 1525 м.)

    Howker Tempest V :

    436 mph at 15,000 ft (702 км/ч. на высоте 4575 м)
    392 mph at sealeve (631 км/ч. у земли)



    График из компаря аттачить не буду - откройте сами , посмотрите и как говорится почувствуйте разницу...


    К сожалению оригинальное РЛЭ нашел только для Tempest II с двигателем
    "Центавр" - эти самолеты повоевать не успели в отличии от тэмпестов-5
    с двигателями "Сейбр II"

    Приведу выдержки из результатов сравнительных испытаний самолетов
    Tempest V и Typhoon Ib. Многое (в т.ч. и сравнение тэмпеста со спитфайром-14 и трофейными Bf-109 и FW-190) опущу - основной упор на скоростные характеристики. Ну и так еще , до кучи по-мелочи...

    TACTICAL COMPARISON WITH TYPHOON IB

    The comparison is fairly close and clear because the aircraft are fairly similar, differing chiefly in wing section only. The wing loadings are similar (37.4 lbs. Tempest, and 39.7 lbs. Typhoon)

    BRIEF DISCRIPTION
    In its present form, the Tempest V is a low and medium altitude short-range fighter, armed with 4 x 20 m.m. cannon in the wings. It is fitted with a Napier Sabre II engine of approximately 2090 h.p. (same as Typhoon IB). As yet no provison has been made for the carrying of long range tanks, bombs, or R/P. In appearence it is very similar to the latest Typhoon IB except that it has a 4-bladed propeller, much thinner wings and larger tail surfaces.

    Radius of Action
    The Tempest, as it stands, (no nose tank or long range tanks) has approximately the same range as the Typhoon IB without long-range tanks. The fuel and oil capacities of the Tempest are 132 gallons and 14 gallons respectively, compared with 154 gallons and 16 gallons of the Typhoon. The fact that the Tempest cruises at 15-20 mph faster than the Typhoon at the same engine settings approximately cancels out the discrepancy in fuel load. A Tempest fitted with a nose tank (30 gallons) and the 45 gallon long-range tanks (252 gallons total) would have about 1 1/4 times the range of a Typhoon IB with maximum fuel load (243 galls. total).

    Speeds
    According to the offical speed curves, the maximum speeds of the Tempest at all heights are 15-20 mph faster. This is also true for all intermediate settings.

    (выделено мной , если кто не понял - макс.скорость "тэмпеста"
    выше на 15-20 миль/ч. на всех высотах , это справедливо для всех
    прочих равных условий )

    The maximum permissible airspeeds for Tempest V at various heights are :
    (максимально допустимые значения воздушной скорости )

    I.A.S.(mph) Height (ft)
    370 30,000
    410 25,000
    450 20,000
    490 15,000
    540 10,000


    Climbs
    The Tempest climbs at a slightly steeper angle and at the same airspeed producing 200-300 ft. increase in maximum rate of climb. Because of its greater cleanliness, its zoom climb is much better.

    Dive
    For the same reasons as the zoom climb, the Tempest pulls ahead. As the speed is increased it does so more rapidly. The fact is it has the best acceleration in the dive yet seen at this Unit.

    Turning Circle
    Very Similar. Any difference appears to be in favour of the Typhoon. This is too slight to alter combat tactics.

    Rate of Roll
    The Tempest has the better rate of roll at all speeds.

    Conclusions
    Taken all round, the Tempest V is a great improvment on the Typhoon IB.

    Search View and Rear View
    The all-round view from the pilot's cockpit is excellent, especially the rear view. This has been made possible by the "tear drop" hood which gives the pilot a better all-round unobstucted view than any other aircraft- Hun or friendly. It is also fitted to some Typhoons.

    Sighting View and Fire-Power
    The aircraft is fitted with the Mark II sight. The installation should be modified in some cases to produce direct reflection on to the windshield. The sighting view is about the same as the Typhoon, being approximately 4 1/2 degrees. It is also fitted to some Typhoons.
    The Tempest is a steady gun platform. Air-to-ground the aircraft has the same slight tendency as the Typhoon to fly into the ground, being not so good as the Spitfire in this respect. The guns cannot be depressed any lower than parallel to the datum, so this defect cannot be overcome.

    Armour
    Of a similar design and installation as on the Typhoon aircraft, with the exception that the head-piece is a trifle larger in size.

    Thickness of headpiece - 9 mm.
    Thickness of back pieces 6 mm.
    All fuel tanks are self-sealing. Bullit-proof windscreen is of "Dry-cell" type. Front side of outer gun ammunition tanks have a piece of 1/8" armour plate.

    У кого есть данные отличные от приведенных ? Так же интересно было бы почитать об отличиях двигателей "сейбр-IIb" от "сейбр-IIс" ...

    Сравнение с близким по конструкции "тайфуном" (а не с FW-190 например) я привел только чтобы показать несоответствие (ИМХО) данных реального тэмпеста-5 СО СВОИМИ СОБСТВЕННЫМИ данными
    в компаре.

    PS:

    Сознательно завел новую тему вместо того чтоб запостить
    в ветку про компарь. Может так разработчики быстрее внимание обратят.
    А то "тэмпест" - один из моих любимых крафтов , -
    не охота ждать очередного патча к аддону...
    Крайний раз редактировалось SkyDron; 06.12.2004 в 01:04.

  2. #2
    юнга со стажем
    Регистрация
    08.03.2002
    Адрес
    база ДА РФ
    Возраст
    54
    Сообщений
    4,229

    Ответ: Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

    В симуляторах баланс невозможен ..... или это уже не симулятор .

  3. #3
    Курсант
    Регистрация
    30.11.2001
    Адрес
    Москва
    Сообщений
    160

    Ответ: Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

    А так?
    Миниатюры Миниатюры Нажмите на изображение для увеличения. 

Название:	Tempest.jpg 
Просмотров:	286 
Размер:	245.4 Кб 
ID:	33172  

  4. #4
    Забанен Аватар для kfmut
    Регистрация
    08.07.2004
    Адрес
    101-ый км
    Сообщений
    440

    Ответ: Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

    Для 100% кривых наддув 4.5?

  5. #5
    Старший инструктор
    Регистрация
    12.02.2004
    Адрес
    Russian Federation
    Сообщений
    4,473

    Ответ: Tempest V в compare 2.5 - все правильно ?

    2 Виктор :
    Спасибо за инфу.

    2 MG_Dimas :
    Бальзам на душу.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •