Хм...Сообщение от Tim27
Ну, близко, близко. Однако давай обратимся к "Марксу":
CIVA REGULATIONS
Part 3 - Powered Aircraft (Advanced Category) Version 2005-2
Страница 23, пункт "С" FLIGHT PATH AND ATTITUDE, второй абзац:
Vertical Attitude
Judging vertical lines is based on the attitude of the aircraft and not its flight path.
Обратил внимание? Not its flight path!
Поэтому не надо смотреть на линию, которую рисует самолет. Далее читаем подробнее:
When an aircraft's flight path, in a zero wind condition, is exactly 90 degrees to the horizon, the wings are being held at the correct angle to produce no lift. The aircraft's attitude while in this condition (zero lift) defines the proper judging criterion for vertical attitude. This is called the zero-lift axis.Figure 2
См рисунок.
Я не помню точно, разве у Як-55 угол установки крыла не ноль градусов? Кажется ноль. И в этом случае расхождения в "показаниях" Валентины и Machetas-а можно объяснить просто бОльшим опытом первой
Хотя, все могут ошибаться![]()