Цитата Сообщение от Araks
Я почитаю и составлю по ним графики.
А насчет крыла ... разберемся.
бомбы в 2 тонны спиты не поднимали
На всякий, ты когда будешь составлять, делай по конкретным самолетам, а не по абстрактным "СпитIX" и "ФокаА8" например.

А вот климб "Спита" с 61 "мерлином". Обрати внимание на редуктор.
Это было уже на начало 43-его года.

Rate of climb at 20,000 ft:
..................The rate of climb varies according to type of reduction gear fitted.
..................With an 0.42 reduction gear (at + 15 lb. per sq.inch boost) the rate of climb is 2,540 per minute.
..................With the same reduction gear, but at + 18 lb. per sq. inch, the rate of climb is 2,750 ft. per minute.
..................With an 0.477 reduction gear (at + 15 per sq. inch boost) the rate of climb is 2,950 ft. per minute and increases to 3,230 ft. per minute at + 18 lb. per sq. inch boost.

С 66 "мерлином" еще круче. Ну а в 44, с разрешением наддува 25 и на 150-ом бензине, там вобще "туши свет, сливай масло".