С технической точки зрения и с точки зрения дружественности кокпита (что немаловажно в бою) Фоккер был лучше. Однако даже Галланд считал, что 109 превосходит 190 в бою.quote:
Originally posted by fon-Skokoff:
Что интересно - пилоты какой-то JG (какой - сейчас не помню) получив bf-109G (до этого летали на fw-190) были им жутко недовольны по причине плохой управляемости и недостаточной маневренности. Дело дошло до того, что командир этой группы ОТКАЗАЛСЯ летать на мессере, продолжая летать на Фоккере (в отличие от своих подчиненных).
В Ил-2 у меня пока нет опыта боев на Фоке, но "из жизни" пример довольно интересный. Не так уж плох был Фока, как его малюютможет просто летать на нем надо научиться?
Кто хочет, может перевести:
[Quote]
While flying F15s out of Germany, Hands (Phil "Hands" Handley) had the opportunity to talk with Adolf Galland, the great WWII German ace. Hands told the German ace that it was obvious to him that of Germany's World War II fighters, the Fw-190 was teh superior aircraft based on published performance data. The Fw-190 was faster, could turn better, and could climb higher than the Me-109, the plane in which Galland had recorded most of his kills. Adolf Galland smiled and said that Handley was correct in his analysis of the two aircraft's relative performances-but wrong in his assessment of which aircraft was superior. The German ace had flown both aircraft and believed that the Me-109 was the superior fighter because "flying it felt like wearing a glove." It was as smooth as silk and easy to control, whereas the Fw-190 was difficult and unruly. Galland could fly the Me-109 to his--and its--maximum performance, and this made it the better combat aircraft.
[End Quote]




может просто летать на нем надо научиться?
Ответить с цитированием