Про 109F:
It was the 109 F. This was my beloved aircraft. It was the first aircraft with the round wing tips, no struts in the back, 601 engine. Excellent, and not too overloaded. You know, later on they put in this, and put in this, and put in this. The aircraft became heavier, but not this one. The F was my ideal aircraft. And it had a very good weapon set. We had a 20 millimeter gun through the propellor, and two 15 millimeters (actually 2 x 7,92 mms) on top of the engine. It was enough.
Это был 109F, мой любимый самолет. Это был первый самолет со скругленными законцовками крыльев, без задних подкосов, с 601м мотором. Отличный и не перегруженный. Знаете, позже они добавили здесь, и вот здесь, и вот там. Самолет стал тяжелее, но не этот. F был моим иделаьным самолетом. У него было хорошее вооружение. У нас были пушки 20мм в оси винта, и две 15мм (на самом деле 2х7.92мм) над мотором. Этого было достаточно.
Про 109G:
It was very advanced and equipped with new, more sophisticated technology. Nicknamed Gustav, the 109G was well armed, but not as light as the early E and F versions. Its more powerful engine meant higher power settings whose initial climb rate sent it soaring to 18700 feet in six minutes, but at low speed the plane was difficult to handle.
Он был очень современным и оборудованным новыми, более сложными технологиями. Прозванный Густавом, 109G был хорошо вооруженным, но не таким легким, как ранние версии E и F. Его более мощный мотор давал скороподьемность до 5600м за 6 минут, но на низких скоростях самолетом было трудно управлять.
Про кабину:
You know the 109 is way tight and you have the cannon between your legs and there isn't very much left and visibility to the back is poor. The cockpit, as such, was very narrow, VERY narrow.
Знаете, 109 очень тесный и пушка находится между ваших ног, места совсем не остается, видимость назад плохая. Кабина очень тесная, ОЧЕНЬ тесная.