Это ведь не история становления Гвардейцев. Это результат их мыслей и труда. Надо целый сериал снимать,длиной с Катюпушкареву , а не ролик !Сообщение от RB
![]()
Это ведь не история становления Гвардейцев. Это результат их мыслей и труда. Надо целый сериал снимать,длиной с Катюпушкареву , а не ролик !Сообщение от RB
![]()
Сообщение от JGr124_Jager12
Сообщение от vadson
Вот Jager12 и Vadson написали то что я думал...
Попытка взывать к эмоциям была, но правалилась - ну просто не с кем Покрышкинским героям в этом ролике дратся было... избиении младенцев...
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
Сообщение от Bogun
Вы удивитесь, но никакой попытки воззвать к эмоциям не было. Для чего?
В ролике просто показан самолет и люди, которые на нем дрались. Показано так, как нам нравится. Чего вы еще хотели?
ПОЧТИ НАШЕЛ ЛЕТНЫЕ КНИЖКИ ПОКРЫШКИНА
Небыло никаких попыток, либо ты смотришь и есть чувства, либо ты смотришь и нет чувств. Только лично твое восприятие. Замечание не по теме: мы авторы не в состоянии угодить всем!!!))) В общем ролик людям нравиться, а с душой он или нет ты решаешь сам для себя!!!)))Сообщение от Bogun
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Поконкретней, Господа!!!))) Душа и чувства-понятие растяжимое!!!)))
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Кончайте базар, создатели. Делайте лучше другие ролики, а не отписывайтесь здесь. :pray:
зы заметили, что недовольные, незацепленные и непонявшие имеют на аватарах котов? Сделайте для них вставку про желудок котенка или просто прицепите на кобру скин какой-нибудь кошечки-ути-пуси-лапули и тогда избавитесь от критики.:old:
Можно и сериальчик! Чем поспосбствовать? Могу может и немногое ,ну уж чем могу !![]()
Вот сценарий бы поставить из Дмитрия Лозы книги - “Attack of the Aircobras: Soviet Aces, American P-39s, and the Air War against Germany”
------------------------------------------------------------------
An aerial engagement occurred on 22 March, 1943 that veterans of the regiment have remembered for the rest of their lives. It is likely that the enemy remembered it for some time as well. A group of eight Airacobras, led by Senior Lieutenant Mikhail Petrov, was patrolling in the area of Petrovskaya. The ground vectoring station transmitted the signal "33" ("You may return home!"). The P-39s began to depart for their airfield. At that moment four Messerschmitts appeared on the flank. The group launched a persistent pursuit of our fighters, clearly intending to attack them from the rear quadrant. Petrov gave the command to come around 180 degrees to fend off the Germans' attack. The P-39s assumed an echelon right combat formation of two foursomes. The group of Messerschmitts that had been chasing them veered off.
The voice of Pavel Berestnev broke in, "Bandits, left 550 [yards]!" Another group of eight Bf-109s was preparing to attack Petrov's group from above. The P-39s made a ninety-degree turn. They were all now in a single line, prepared to counterattack the enemy eight-ship formation on a converging course. Then in the earphones came a subsequent, alarming report from Ivan Babak, "Messerschmitt behind us!" Thus warned, the P-39 pilots observed yet another group of German fighters, just now diving on Petrov's wingman. All the Soviet pilots understood that the first foursome of Bf-109s that they had detected were the bait. Their purpose was to attract the attention of our patrolling aircraft and create conditions favorable for an attack by the other two powerful groups. The Soviet aircraft would be subjected to attack from various directions (the "pincer" method) that they could not repel.
--- to be continued ---
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
It became clear to the Airacobra pilots that they could not avoid this unequal, difficult battle. Strength in numbers and superiority in altitude—the most important components of success—were on the enemy's side. Equally as alarming was the knowledge that this engagement would not be over quickly, and the P-39s' fuel cells were approaching empty. In summary, the situation of Petrov's flight of eight P-39s was almost hopeless. Every pilot understood this full well. But despite this most difficult situation, no one faltered. Every pilot maintained his position in the combat formation without any sign of panic. The flight of eight drew together as if in a fist, prepared for any maneuver. In his own turn, the enemy appeared to be 100 percent certain that he would obtain a victory, and no small one at that.
Petrov issued a quiet, terse command, "Let's engage!" First one, then another group of German vultures attacked our fighters. Each pair of P-39s flew in close coordination between themselves and other pairs. The Airacobras maneuvered feverishly in both the vertical and horizontal planes, changing their direction of flight often. This significantly hindered enemy pilots aiming fire at them.
The ring of encirclement around Petrov's group pressed in ever tighter. The P-39s made successive sliding turns, sharply changing altitude. This enabled the Airacobras to avoid enemy cannon tracers. Thus far they had suffered no losses. The score was zero-zero. How long would this last? Brief instructions from the group leader flashed across the radio, interspersed with warnings voiced by wingmen and commands from pair leaders. Strict radio discipline is top priority in such a complex situation.
Six Messerschmitts made a renewed attempt to attack from the flank and rear. Our pilots vigilantly monitored the enemy's maneuvers. The group faced this new threat with a rapid turn. Petrov constantly strove to engage the enemy on closing courses. This combat position of the Airacobras permitted their pilots to use the combined power of their machine guns and cannons to maximum effect.
At this moment one of the Bf-109s, positioned above, went into a steep dive and raced toward its selected victim. Its cannons erupted in long bursts. The Messerschmitt passed through the formation of P-39s like a meteor, its cannon shells having found a target. The aircraft of Aleksandr Poddubskiy shuddered, then turned over on its back and began to lose altitude in a flat spin.
In the literal sense of the word, the battle was raging. Tracers of our own and enemy aircraft guns were carving up the sky. The radio frequency was filled with shouted commands to Aleksandr: "Sasha, jump!" "Sasha, abandon ship!" Cutting through all of this traffic came the stern instruction of Petrov: "Poddubskiy, I order you to bail out!"
The efforts of Poddubskiy's comrades to help him were in vain. He could not hear them. Aleksandr Poddubskiy and his Airacobra plunged into the embrace of the Kuban steppe.
--- To be continued
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
Encouraged by their first success, the enemy persisted in pressing from all sides on Petrov's group of seven fighters. The German fighters tried to break up the Soviets' combat formation so that they could chase them down singly. It is far easier to engage individual aircraft or small groups. The tracer fire at times reached such a high density that it would seem to eliminate any free space in which to maneuver. In this vortex of death our air crews did not lose their heads, they did not abandon their courage or resolve. Skillfully employing the maneuverability of their P-39s, just in time they careened out of the danger zone that just a few seconds later was filled with merciless lead projectiles.
Studying the archival documents and recollections of the veterans of this battle, one cannot but be amazed. How did Senior Lieutenant Petrov manage to maintain an unbroken combat formation, not to give up, to continue firmly to guide his subordinates? Without a doubt, his considerable front-line experience (Mikhail Petrov had been fighting since the first days of the war) played an enormous role here. It should also be stated that the group he was leading was composed of several veteran pilots: Boris Glinka, Ivan Babak, Nikolay Kudrya, and Dmitriy Koval. These pilots were pair leaders. After a brief time, the group leader and all of these men would be officially recognized as aces of the 45th Regiment.
The battle continued in unbelievable gyrations of the aircraft of both sides. The air was torn by the churning of powerful motors, the continuous rattling of machine guns, and the basso voice of cannons. The first Bf-109 dropped to the earth like a stone. Soon a second Messerschmitt was set on fire. Apparently, a burst from an Airacobra had penetrated its fuel cell. The pilot put his aircraft into a dive, thinking in vain that he might in this manner extinguish the flames. He was finished!
Suddenly the alarming words of Glinka sounded across the radio: "I am wounded, disengaging!" An enemy round had struck the cockpit of his aircraft. The lieutenant guided his P-39 into a descent in an effort to break away from the fight more quickly. Four Bf-109s were already rushing down behind him to finish off his damaged Airacobra. Young pilot Sergeant Nikolay Kudryashov—Boris's wingman—skillfully fended off the first, second, and third attacks of the enemy ships. The German pilots understood that they would not penetrate to their selected target and instead turned all of their firepower against Kudryashov's Airacobra.
After several passes the enemy managed to set it on fire. Nikolay reported by radio: "BB (BB- initials of Boris Borisovich Glinka), I am on fire, cannot cover you any longer!" He placed the aircraft up on its wing and began to pull away, perhaps hoping to distract the attacking Messerschmitts to himself. They did not go after him, considering him already defeated.
The sergeant began to gain altitude as if in preparation for a parachute jump from his burning aircraft. At that same time, the Messerschmitt closed in on Boris Glinka's Airacobra. His life now hung by a thread.
In a flash, in view of all the group's pilots, Kudryashov's aircraft turned and bore down like a burning comet on the Bf-109 that was closing in on his commander's P-39. In just a few seconds Glinka's ship would be cut by deadly cannon fire. The bright flash that accompanied the collision of Kudryashov's Airacobra with the Bf-109 lit up the heavens. Pieces from both fighters flew off in all directions.
--- To be continued
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
We had an expression in our wartime military forces: “Give your life, save a comrade!" This expression found its practical application in this critical moment. By the death of the enemy and his own sacrifice, the sergeant saved the life of a courageous officer, in the process displaying the highest degree of front-line comradeship.
Like a scene in a kaleidoscope, the situation in a fast-moving aerial battle changes instantly and often drastically. Just moments after Kudryashov's ramming incident, the circumstance was almost repeated. This time the Airacobra of Senior Lieutenant Ivan Shmatko had caught fire. The enemy managed to separate his wingman— Sergeant Nikolay Kudry - from the main group. The sergeant was in mortal danger of falling to the next enemy burst.
Wasting no time, the senior lieutenant prepared to ram German fighter to protect his wingman. He could have parachuted from his already burning aircraft - his unwounded condition made that a viable alternative. However, the officer chose another alternative deliberate suicide for the sake of saving the life of another.
These two fiery ramming incidents had a decisive influence on the subsequent course of this lopsided battle. The unbelievable actions of the Soviet pilots demoralized the German aviators. Their own action revealed the luck of confidence. Their attacks weakened and then were broken off entirely. Despite clear numerical superiority, the Germans hastily retreated from the battlefield. They had enough…
One might reasonably ask why, when his group got into such a difficult situation, Petrov did not request reinforcement from the ground vectoring station. On 22 March, eleven Airacobras and seven Kittyhawks were combat ready in the squadrons. Petrov did not make such request because he knew that at that moment every aircraft in the regiment was committed. A small remnant of fighters was covering the Popovicheskaya airfield and conducting reconnaissance of the enemy.
Five P-39s returned to the airfield. Only three of them were undamaged; the remaining two had many holes in their wings and fuselages. Pilots Mikhail Petrov and Ivan Babak were not wounded.
Of this group of pilots, by war’s end Ivan Babak would shoot down thirty-three enemy aircraft (awarded Hero of the Soviet Union on : November 1943), Boris Glinka - thirty-one (Awarded Hero of the Sovie Union on 24 May 1943), and Nikolay Kudrya - ten (awarded Hero of the Soviet Union on 24 May 1943 and killed on 26 May 1943).
--- The end
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
Вообще то это уже обсуждалось, что форум тут русско язычный и принято на русском писатьну или переводить написанное.
А про сентиментальность это с годами видимо приходит, ни армия, ни все остальное тут не причем. Всего лишь большой жизненый опыт наверное, у кого во что трансформируется.![]()
Ниггер, ты риальный чувак!!)))Сообщение от NIGGER
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 11.07.2006 в 01:05.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Мемуары говорите?
Хм, Вот пару месяцев назад читал книжку Покрышкина кстати "Познать себя в бою".
Да сбивали они бомберы конечно, но что для них было главное, и для Покрышкина в первую очередь?
Не накопление звездочек на корпусе, а срыв бомбежек. Обращаясь к той же самой книге, я что-то не припомню, что бы гвардейцы реально старающиеся воевать без потерь, сбивали целые гешвадеры бомберов, растреливая их как в тире с шести.
И бог с ней с коброй, плохой или хороший агрегат, тут никто не спорит. Но получается, что это промо-ролик чисто пропаганда самой советской кобры и с реальности имеют мало общего, как ссылались авторы на мемуары.![]()
Вы читали и это великолепно, а теперь представте себе как это показать в ролике? Представили, а теперь делайте ролик. Когда вы его сделаете мы все найдем у Вас кучу недостатков. Перед тем как что-то писать надо подумать в первую очередь, а кто я такой, чтоб осуждать и что я сделал в этой жизни!!!)))Сообщение от Pollux
Вы, я так полагаю сериал хотите???))))
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 11.07.2006 в 00:37.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Ну нету у меня русского киборда, а на "virtual keybord" мне это месяц печатать займет...Сообщение от JGr124_Jager12
![]()
А ведь волк остался бы в живых, если бы не заговорил в темном лесу с незнакомой девочкой в красной шапочке.
Сделано красиво, с фишками. Чувствуется что авторы попотели. Спасибо им за это. Однако присоеденюсь к аппонентам: музыка никчерту, сюжет - монотонность. Кобра вжжжыыыыыуу, пушки бахбахбах, немец бамцбамц, горит падает. И так в цикле...
Единственный ролик который отразил бой и настроение был HS_Yokosuka "Open your eyes". Вот это класс. Жаль ничего с тех пор не появилось...
Спасибо, краткость сестра таланта!!)))Сообщение от vosxod
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 10.07.2006 в 23:56.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Сообщение от =WS=ALEX
Сообщение от =WS=ALEX
Сообщение от =WS=ALEX
Сообщение от =WS=ALEX
не знаю как у других но лично у меня феноменальная агрессивность и враждебность одного из авторов этого "творения" по отношению к форумчанам вызывают просто искреннее недоумение..Сообщение от =WS=ALEX
:confused: не припомню такого еще со времени "реквиема"...
Крайний раз редактировалось AcE; 11.07.2006 в 00:22.
"Их (истребителей) задача - нападать, следить, охотиться и уничтожать врага ... Поручи ему трудное и ограниченное задание, лиши его напрочь инициативы, и тогда ты заберешь у него все лучшие и наиболее ценные качества, которым он обладет: агрессивный дух, радость действия и охотничью страсть."
А. Галланд
В книге нет, того чтоб сбивали гешвадеры, но в книге есть, что бомберы взрывались, горели, и ломались, вот эти моменты вставили!!!))) Как наиболее точно отражающие мощь 37мм пушки, я уже устал каждому второму обьяснять, фильм называеться "Р-39 красные звезды", он больше о самолете нежели о реальной действительности... Ни этот ролик и ни какой другой точно никогда не отразит, что творилось в небе Кубани!!!)))Сообщение от Pollux
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 11.07.2006 в 00:38.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Замечание не по теме, это во-первых, а во- вторых сами форумчане(не будем показывать пальцем) допускают резкость, что явно будет не способствовать теплой дружеской атмосфере в ответ!!)))Сообщение от AcE
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 11.07.2006 в 00:21.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
АсЕ Вы полезли под кожу с самого начала и сейчас прожолжаете людей настраивать не в позитив а в нигатив, это глупо ведь вокруг вас взрослые и не глупые люди, вы все уже сказали, что хотели так отойдите в сторону и немешайте!!)))
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Господа, кому ролик нравиться и кому нет, всем огромное спасибо, результат достигнут положительный, мы узнали много очень нового и интересного. Предложения будут рассмотренны, пожелания учтины, Всем еще раз спасибо!!!))) Асе отдельное пожелание переплюнуть Максима БОБа!!!)))))))
Надеюсь следующая наша работа вызовет еще больший интерес у народа!!!))) Всем спасибо!!)))
Крайний раз редактировалось =WS=ALEX; 11.07.2006 в 00:34.
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
АсЕ спешал фо ю!!!
Посмотрел Ленинград, писать ничего не буду!!!)))))
«Самое полезное в жизни – это собственный опыт» (В. Скотт).
«Чтобы стать лётчиком, нужно проплыть семь вёрст дерьма» (В. Чкалов)
Крутой клип!!!
![]()
![]()
![]()