???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 2255

Тема: Маневренность F-22. Новое видео. Обсуждаем.

Древовидный режим

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #6
    Инструктор
    Регистрация
    12.02.2001
    Адрес
    Kiev
    Сообщений
    3,736

    Ответ: Маневренность F-22. Новое видео. Обсуждаем.

    Уши у этой инфы растут со слов летчика испытателя F-22, Paul Metz
    произнесенных им на канале Discovery:

    "I saw the piece of the Discovery Channel where they were talking to Paul Metz. His exact quote about the speed was "it's fast, I mean it's REALLY fast. The top speed is classified but it'll do sixteen-hundred miles per hour."

    http://www.f-16.net/f-16_forum_viewt...c-start-0.html

    Далее, вот ссылка на объяснение того, почему это возможно с нерегулируемыми воздухозаборниками:

    (Пост некого djcross):

    "Wow, some of you guys need to learn about modern technology inlets.

    Modern inlet systems do not have to change geometry to provide optimum pressure recovery for the engine. Traditional supersonic inlets have moving ramps, cones or other devices to capture the normal shock in the inlet throat. The F-22 inlet system does the same thing without traditional moving parts. No moving parts makes RAM treatments inside the inlets more durable and reduces RCS.

    Like old technology inlets, each F-22 inlet is spaced away from the forward fuselage to form a boundary layer diverter. This prevents low energy turbulent air from entering.

    The upper inboard corner of the inlet lip creates an oblique shock. Air is slowed by passing through that shock and is compressed in an external compression ramp before entering the inlet throat.

    In the inlet throat, a sophisticated porous plate bleed system traps a normal shock where airflow becomes subsonic. The bleed system dumps overboard through the parallelogram-shaped door on top of the fuselage about 3 feet behind the upper inlet lip.

    Airflow pressure increases as it passes through a gradually diverging duct with a 6:1 length-to-engine face diameter ratio that assures uniform airflow quality at the engine face.

    Any excess airflow is dumped overboard through a hexagonal grid on top of the fuselage near the wing root."

    http://www.f-16.net/f-16_forum_viewt...-start-75.html

    Далее, советский МФИ 1.42 проектировался под скорость порядка 2.6М, несложно предположить, что столь сильно отставать от оппонента амеры не захотели бы.
    Крайний раз редактировалось voice from .ua; 05.09.2006 в 00:22.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •