Цитата Сообщение от voice from .ua
Like old technology inlets, each F-22 inlet is spaced away from the forward fuselage to form a boundary layer diverter. This prevents low energy turbulent air from entering.
Где он там увидел, что ВУ отстоят от фюзеляжа? Входное устройство там все сосет вместе с погранслоем.
Непонятно.

Цитата Сообщение от voice from .ua
The upper inboard corner of the inlet lip creates an oblique shock. Air is slowed by passing through that shock and is compressed in an external compression ramp before entering the inlet throat.
То что создается косой скачок это понятно, но только угол наклона зависит от скорости набегающего потока. И опять пока непонятно, что делают с погранслоем от фюзеляжа.

Цитата Сообщение от voice from .ua
In the inlet throat, a sophisticated porous plate bleed system traps a normal shock where airflow becomes subsonic. The bleed system dumps overboard through the parallelogram-shaped door on top of the fuselage about 3 feet behind the upper inlet lip.
Ну тут вроде понятно, что они через перфорацию сливают погранслой и тем самым кушают воздух у движка, т.е. воздухозаборник переразмерен, чтобы компенсировать это, что плохо сказывается на его газодинамической устойчивости.

Цитата Сообщение от voice from .ua
Airflow pressure increases as it passes through a gradually diverging duct with a 6:1 length-to-engine face diameter ratio that assures uniform airflow quality at the engine face.
После изгибов идет прямолинейный дифузор длиной в 6 калибров ....

Цитата Сообщение от voice from .ua
Any excess airflow is dumped overboard through a hexagonal grid on top of the fuselage near the wing root."
Щели перепуска на верхней поверхности.