???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 32

Тема: Sniper's Corner 3 + Torpedo Master

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Сам по себе Аватар для LSA
    Регистрация
    25.03.2005
    Адрес
    наша Раша
    Возраст
    64
    Сообщений
    952

    Re: Sniper's Corner 3 + Torpedo Master

    Какие кокпиты? Кроме схематичного прицела и схематичной цели там нет ничего, это ж Ёксель.
    Арбайтен! Нихт перекурен!

  2. #2
    Частый гость.
    Регистрация
    21.02.2005
    Адрес
    Рязань
    Возраст
    53
    Сообщений
    821

    Re: Sniper's Corner 3 + Torpedo Master

    Цитата Сообщение от LSA Посмотреть сообщение
    Какие кокпиты? Кроме схематичного прицела и схематичной цели там нет ничего, это ж Ёксель.
    Можно любую картинку запихнуть в экзель. Например вместо синего фона - кокпит.
    хостинг этого форума оплачивается вашими кликами по рекламе

  3. #3
    Сам по себе Аватар для LSA
    Регистрация
    25.03.2005
    Адрес
    наша Раша
    Возраст
    64
    Сообщений
    952

    Re: Sniper's Corner 3 + Torpedo Master

    Вот ответ автора на просьбу вставить реальные кокпиты (подчеркнуто мной):

    the "cockpit screenshot" should be coherent with the gunsight reticle.
    Moreover, some gunsight reticles were common to more than one aircraft. A further consideration: since there is the possibility to zoom in and out, the cockpit frames should "follow" the zoom level. Finally Excel is not so good for such kind of things. For each item (line, circles and so on, a x-y table has to be defined and filling areas with a certain colour is a problem). That's why I preferred to simplify the window.
    The same considerations hold for targets: very simple representation for fuselage, tails and wings.
    The very purpose of SC is to give an idea about the amount of deflection. By the way attacking aircraft trajectory different from a straight line isn't taken into account. Actual combat situations (turns, rolls, yaws etc) could affect the aiming point quite a bit. And this is even more true if the target too would turn, instead of following a constant speed, constant trajectory like the one assumed in SC.
    Арбайтен! Нихт перекурен!

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •