[QUOTE]су-31(не трансаэро)нагнулся на тренировках-  трещина в мотораме (и уже не первый раз).
куда трансаэро делись не знаю-с2000г их не видно на горизонте.
реально  - не тренировки а слезы.
в клубах и того хужее:все старье запчастей нет.
к примеру на 55 треснул суфлерный маслобак(это типично).новых нет ни за какие бабки.старый пробуем варить :третья попытка- материал -люмин тонкий как фольга- варится с микропорами.короче - хоть чугуний ставь.



You should control your impulses…

I had the same urge – to weld a crack in the middle of the fuselage fuel tank wall. Then quickly discovered that to get the tank out I have to take the wings off.

The same freaking wizard who put the air tank in the tail behind the Su back seat and the fuselage frame ( the only way to change it is to remove the tail ) designed the installation of the central tank…

It was well known in MAI that people on the “1st faculty” generally were regarded as not the brightest in the school, to say the least…

Instead of welding apply a layer of super strong metal epoxy. It’s a two-part compound. Looks like ceramics when cured.  Or you can put a layer of glass fiber around it.

Sorry for English – no Russian keyboard…