Скрытый текст:
Oleg Maddox Oleg Maddox is offline
Senior Member

Join Date: Oct 2007
Posts: 708
Default
Quote:
Originally Posted by krz9000 View Post
oleg, why not just tweak saturation as a post-effect? to do it on texture level is a huge job i guess.
Colors of the vegetation are reading from the texture where they are... oops... I said some secret. So some time they originnal basic color maybe incorrect and looking vivid. Its what we are tuning.. relly ins't easy some time to get all looking right. But I hope we will get it finally... too many new technologies that were developed intially for this projet are going now at once.... Same was with Il-2 where about 20 new technics and technologies were presented for the first time in the world working right and without bugs....
Hope to get the same with this project... but its more harder to to greater overal complexity...


олег, почему бы не настраивать палитру как пост эффект (видимо, имеется ввиду выхватывать цвета откуда то еще). делать это на уровне текстур - гигантский труд, мне кажется

Цвета растительности читаются с текстуры где они... ой... почти проговорился... В общем иногда ее оригинальные базовые цвета могут быть неправильны, или выглядеть по-кислотному. Мы занимаемся настройкой этого. На самом деле это непросто сделать так, чтобы абсолютно все выглядело правильно. Но я надеюсь в конце концов у нас получится. Слишком много технологий, которые впервые разработаны и применены в этом проекте. Аналогично как и было в ил-2. ( далее объясняется про ил-2). В общем больше сложностей с бОльшим объемом новинок. (ну, по крайней мере я так понял).