Несколько интересностей с форума 1с http://forum.1cpublishing.eu/showpos...&postcount=179 (перевод вопросов не дословный)
Скрытый текст:

with the rig you are using would you say the settings in the vid were "medium" or low? because if I didnt know any better I would have said they looked to be on the high end of the spectrum!... it looks that good!!!
All settings maxed out except no AA.


какие установки графики выставлены на приведеных скриншотах?
Все установки на максимуме кроме антиалиасинга.

Скрытый текст:
"They hadn't even seen us, I lined up behind one of them closed in to about 100 meters (!) and fired all my guns. It went down in smoke but the others didn't react so I shot down another one".
That's exactly the situation you can get with a low enough AI level. One or two updates ago we actually showed a Hurricane attacking some Italian planes. When I took the shots, I did exactly as described, except I got even closer. I shot down three out of six before the rest of the squadron reacted.


"Они даже не видели нас, я пристроился сзади одного из них и на 100 метрах открыл огонь из всех стволов. Он стал падать в дыму но остальные не реагировали поэтому я сбил еще одного"
Именно такую ситуацию вы можете получить при достаточно низком уровне ИИ. Один или два апдейта тому мы собственно показывали Хурь атакующий несколько итальянских самолетов. Когда я начал стрелять у меня все вышло как и описано выше, причем я подобрался еще ближе. Я сбил трех из шести пока остальное звено отреагировало.

Скрытый текст:

Hi Luthier, Thanks for the screenies I think they are the best we have seen so far, I understand that you have had problems with various features, but now these have been disabled within the game what kind of FPS can we hope to see if we turn on AA + AF in high res, does the game run smoothly at all times or are there any Black death track moments when the two planes collide. I can certainly live without all the features if the game is able to run real smooth. If you could just show us all some proper video (in cockpit, doesnt have to be fancy) and then give us the system specs it would help all of us who are waiting to spend our hard earned cash on upgrades or new systems just to run your game.
My system isn't good enough to run the game at full settings while flying over populated areas, especially over London.

That's actually the fault of the CPU. Even if we replace all objects on the screen with single pixels, it doesn't run any faster. There's just so many objects around you being tracked - buildings and trees - that constantly updating their location relative to you takes a lot of resources.

My card is mostly maxed out by textures of tons of different objects, againt in populated areas. Airfields are the worst in this respect. You're seeing a ton of high-res objects at the highest level of detail. The game uses dynamic texture loading, and you'd see various textures cycle through lower LODs, try to load a higher one, run out of memory, and swap back to lower detail.

We have specific graphic options for that which allow you to limit the number of objects on the screen and their detail. Going to medium object density is hardly noticeable, especially compared to Il-2. Going to medium object detail is even less apparent unless you're taking an up-close look at a truck or a building.


Какой ФПС можно ожидать на самом топовом железе при включенных АА и АФ?



Моей системы не достаточно чтобы запустить игру на полных настройках во время полета в населенных районах, особенно над Лондоном.
По сути это из-за процессора. Даже если мы заменим все объекты на экране на единичные пиксели, это не будет идти ничуть быстрее. У нас просто очень много объектов вокруг нас отслеживается - дома и деревья - постоянно обновляют свои места по отношению к вам и это отъедает много ресурсов.
Моя карточка постоянно загружена тоннами текстур разных объектов, особенно в населенных районах. Хуже всего на филде. Вы видите немеряно высоко детализированных объектов на самых высоких настройках. Игра использует динамический загрузчик текстур и вы видите разные текстуры которые подгружаются начиная с низших ЛОДов пытаясь загрузить более высокого разрешения, если память заполнена под завязку разрешение текстур снижается.