Цитата Сообщение от Vadifon
Есть источик который как то оговаривает апаратное решение радаров СССР? ...помимо "В" и "Д" на параметры зондирующих импульсов и алгоритмов селекции еще может влиять переключатель "дН" (или направленность антенны при обзоре - вверх/вниз).
Такой - http://www.ecf.utoronto.ca/~pavacic/cassegrain.htm ? Не понял - зачем интересует дН? Я спрочал если гиростабилизация по крену так же в режиме захвата, или только обзор, и если компенсатор что-то с этим делает.

очень интересно, а более подробно на эту тему есть свободные материалы?
Самая лучшая, но по-английски -
http://www.brook-tech.fsnet.co.uk/aero/1891121014.htm

Т.е при переключении в "Д" меняется не только PRF, но и фильтрация для main beam с увеличением ограничения radial velocity?...
Простий ответ - как я понимаю, да.

какая связь между ограничением radial velocity и sidelobes при Med-PRF?
Clutter from the main beam, looking forward, has a Doppler shift according to the speed of the own fighter.

Clutter from the sidelobe, looking down, has a Doppler shift zero, because the fighter flies parallel to the ground underneath it, neither approaching nor receding.

An approaching target has a higher Doppler shift than both the sidelobe clutter and the main beam clutter, and is easy to separate at long distances by filtering.

The receding target, especially when the target speed = fighter speed, has a lower Doppler shift than the main beam clutter, and maybe a similar Doppler shift to the sidelobe clutter, so it can be difficult to separate from the clutter.

So, when the Medium PRF allows low-Doppler-shift receding targets to pass the filters and be detected, it also allows the low-Doppler-shift sidelobe clutter to pass them too.

Должна быть "On" в любом случае и вроде для всех (в т.ч. и не россиских) крафтов т.к спектр догонной цели всегда в зоне отражений sidelobe (при радар "вниз").
I think it is always "on" in Western fighters, where the compensation horn antenna is attached to the main antenna, and scans together with it. But in the MiG-29, when the main antenna reflector is steered, the compensation horn is still facing forward. So, the calibration can't be made so efficient, and the activation of compensation channel may somehow reduce the maximum target detection distance.

Очень сомнительно... потому как ограничение radial target velocity зависит от фильтра main beam, а не от PRF. Да и нет необходимости снижать до 50 км/час потому как будут отражения от GMunit. ...на последнюю инстанцию не претендую
Плохо понял. Что такое "GMunit"? There is a story from 1991 Iraq war, that F-15 pilot searching for helicopters reduced the filter to 50 km/h. He locked an enemy low-flying target on radar, fired AIM-7 Sparrow missile, and destroyed - an automobile.

PS известно ли колличесто значений PRF для APG-63?
For a 10 GHz radar, Med PRF is usually 10-20 kHz, Hi PRF is 100-300 kHz.

-SK