Честно говоря у меня аллергия на то когда люди берут несколько мое предложение и отвечают несколькими параграфами, поэтому я отвечу только на это . Мне показывать какой я "грамотный" не нужно. Во-первых я не публикую свои материалы. A во-вторых помните поговорку "любишь кататься люби и саночки возить"? Я просмотрел несколько ваших тем в этом разделе. За желание пообщаться с ветеранами я бы вам поставил пять, а за анализ и выводы два. Вы уж простите но если я начну разговаривать со всеми чемпионами мира по боксу это меня к сожалению специалистом по боксу не сделает. Ну в общем то это не совсем важно - если же вы умеeте публиковать значит у вас есть на это свои взгляды на вещи, аргументы и факты. Если вы их сможете защитить - получите "докторскую диссертацию" (условно кончено в рамках данного раздела) нет учитесь защищать свои аргуметы a не сетовать на оппонентов.
Вот объясните мне хотя бы одну простую вещь почему вы задали вопрос о полных баках? После таких вопросов пожалуйста не удивляйтесь что люди комментируют ваши сообщения. Или "a фары небыло на Аэрокобре у американцев?"
Лично для васиз оригинального РЛЭ Кобры P-39Q1
из так называемого чек лист
17. NIGHT FLYING.
a. The operation of the fluorescent lights is as fol
lows:
(1) For visible light for map reading, etc., shut
ters should be full open.
(2) For fluorescent light (invisible) to irradiate
instruments, rotate the knurled knob until the shutters
are closed.
NOTE:
PROPERLY SET FOR THIS POSITION (IRRADIATION OF INSTRUMENTS) THE INSTRUMENT PANEL AND THE INSTRUMENT FACES ARE NOT LIGHTED. ONLY THE MARKINGS (FIGURES, HANDS, POINTERS, KNOBS, ETC.) WILL BE VISIBLE.
b. When lowering the landing light a sharp nib
bling on the control stick is felt. Do not lower landing
light over 130 mph indicated air speed
Едем дальше к вопросу о штопоре
13. STALLS.
This airplane has good stalling characteristics (about 105 mph flaps "UP" or 90 mph with flaps "DOWN"). The airplane will mush considerably at stalling speeds. The stall occurs first at the center section of each wing panel and progresses outboard. To recover, allow the speed to build up sufficiently or approximately between 130 and 140 mph so as to completely unstall the center section.
14. SPINS.
Deliberate spinning is not recommended. However, if a spin occurs, rapid recovery can be made as follows:
a. PRERECOVERY.
(1) Throttle must be off.
(2) Propeller control must be in the low rpm po
sition.
(3) Stick full back.
b. RECOVERY.
(1) Apply full opposite rudder when spin is at its
slowest.
(2) Wait until rudder effect is noticeable, then
apply full forward stick and ailerons against the spin
regardless of ammunition load in the wings.
c. The spin is usually oscillatory in rate, and it is
mandatory that the opposite rudder be applied when
the spin is at its slowest.
d. If the procedure above is followed, the airplane, will recover in one-half turn. If the procedure is not followed closely, the airplane may not recover.
Эту рекомендацию можно отнести ко многим самолетам (наверное кроме Су 27)
23. MANEUVERS PROHIBITED.
a. The following acrobatics are prohibited:
(1) Outside loops and spins.
(2) Never try any acrobatics with a tail-heavy
airplane.
24. MANEUVERS NOT RECOMMENDED.
a. The following acrobatics are not recommended:
(1) Snap rolls.
(2) Spinning.






Ответить с цитированием