???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 55

Тема: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Меценат Аватар для barsuk
    Регистрация
    17.06.2003
    Адрес
    Russian Federation
    Возраст
    64
    Сообщений
    2,162
    Images
    12

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Вот интересно, как воздейтвует ЭМИ на электронику Ф-22? Кто - нибудь знает?

  2. #2
    5Э265 Аватар для ЦВК
    Регистрация
    01.06.2004
    Адрес
    Контейнер Ф9
    Возраст
    41
    Сообщений
    3,127

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Цитата Сообщение от barsuk Посмотреть сообщение
    Вот интересно, как воздейтвует ЭМИ на электронику Ф-22? Кто - нибудь знает?
    Разве что Вуду и его друг из секретки.
    Там, где пройдёт олень, там пройдёт и русский солдат. Там, где не пройдёт олень, всё равно пройдёт русский солдат. А. В. Суворов.

  3. #3
    Старший инструктор Аватар для AlexF
    Регистрация
    21.09.2001
    Адрес
    RU
    Возраст
    49
    Сообщений
    5,066

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Цитата Сообщение от barsuk Посмотреть сообщение
    Вот интересно, как воздейтвует ЭМИ на электронику Ф-22? Кто - нибудь знает?
    Никак. Ибо "помехозащищенность".

  4. #4

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Subject: F-22 AEF Deployment

    Date: 12 Feb 07

    To: CC

    Info: CV, DS

    Narrative:


    1. A 1st Fighter Wing AEF 6-ship (Petro 91) departed Hickam AFB enroute to AEF location on 10 Feb. Approximately 4 hours into the mission and coincidental with crossing over the International Date Line, all six aircraft experienced a significant avionics failure including:

    Both GINS 1 and 2 Fail

    FLCS Degrade

    Radar Fail

    Fuel Degrade

    Loss of all attitude references

    Loss of Flight Path marker

    Loss of all navigation aides (TACAN, ILS, Computed, etc.)

    Loss of all heading indications

    2. Aircraft communications were available via backup radio only. Only navigation available was via cockpit airspeed and altitude indications (both deemed accurate). All other aircraft systems, to include engines, electrical system and air refueling, were nominal.

    3. Flight Lead, Lt Col Tolliver, initiated via the tanker a CONFERENCE HOTEL (CH) call with LM Aero. All CH team recommended workarounds (avionics restarts, date and time resets, etc.) did not resolve the problem.

    4. Lt Col Tolliver assessed pressing to the AEF location but decided to turn back and return to Hickam. He also directed the second deployment cell, a 2-ship approximately one hour behind him, to return to Hickam. NOTE: This 2-ship never crossed the International Date Line.

    5. Enroute back to Hickam, after crossing back over the International Date Line, avionics restarts were unsuccessfully attempted.

    6. All aircraft successfully recovered at Hickam, shut down (cold iron), restarted engines and all avionics malfunctions cleared.

    7. An F-22 Crisis Management Team (CMT) has convened. Two telecoms (1300 and 1700 EST) were conducted on 11 Feb. Participants included F-22 Program Office, LM, Boeing, NG and A8F personnel.

    8. The F-22 Program is working 24/7 to resolve this issue. Both F-22 avionics integration labs (RAIL and AIL) have successfully duplicated the problem. The problem resides within the GINS software when the aircraft transitions between East/West Longitude. NOTE: Most RAIL and AIL testing simulate GINS inputs and past testing discovered no issues with over flying the Dateline or Poles. It took testing this weekend using actual GINS hardware and software to duplicate this problem.

    9. A fix for this software problem has been developed at NG and currently is being evaluated in the RAIL. We should find out at our 1300 CMT telecom today if this fix works.

    10. This fix will require an OFP update to be loaded on the aircraft. Currently no IMIS OFP loading support is on-site at Hickam. 1 FW IMIS was previously deployed to AEF location.

    11. F-22 Program currently expects software fix, OFP loading hardware and LM support team in place at Hickam by mid-week. Aircraft possibly will be able to depart Hickam for their AEF location by the end of the week.

    12. Updates to this issue will be provided as additional information becomes available.
    and there it is...
    "Свой среди чужих, чужой среди своих."

  5. #5
    азиатор
    Регистрация
    12.01.2004
    Адрес
    Voronezh
    Возраст
    41
    Сообщений
    712

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Цитата Сообщение от SimFreak Посмотреть сообщение
    1. A 1st Fighter Wing AEF 6-ship (Petro 91) departed Hickam AFB enroute to AEF location on 10 Feb. Approximately 4 hours into the mission and coincidental with crossing over the International Date Line, all six aircraft experienced a significant avionics failure including:.
    Триальный софт - работает 4 часа.
    aim and fire

  6. #6
    Старший инструктор Аватар для AlexF
    Регистрация
    21.09.2001
    Адрес
    RU
    Возраст
    49
    Сообщений
    5,066

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    All aircraft successfully recovered at Hickam, shut down (cold iron), restarted engines and all avionics malfunctions cleared.
    Сто пудово винда там.

  7. #7
    Зашедший
    Регистрация
    03.05.2001
    Адрес
    Донецк, Украина
    Возраст
    53
    Сообщений
    58

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    И всё-таки вопрос остаётся открытым:
    Способны ли лётчики ВВС США в подобной ситуации продолжить полёт и привести машины на аэродром назначения?
    Все или только "Top Gun"?
    А наши?
    Были ли подобные случаи в боевой обстановке, например в Ираке или в Чечне, в первую-вторую... -продолжающуюся_ныне_и_там_и_там кампанию?
    :-)
    Я не сильно много прошу? :-)
    Вместо ответа можно просто кинуть в меня ссылкой, про "где_почитать"?
    :-)
    С уважением, Дмитрий Мельниченко

  8. #8
    Старший Офицер Форума Аватар для RB
    Регистрация
    28.02.2002
    Адрес
    SoCal
    Сообщений
    10,899

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Цитата Сообщение от Fagot Посмотреть сообщение
    И всё-таки вопрос остаётся открытым:
    Способны ли лётчики ВВС США в подобной ситуации продолжить полёт и привести машины на аэродром назначения?
    Все или только "Top Gun"?
    Если я способен думаю они тоже
    Cooperate, Graduate, Retaliate (c) Flight Safety
    sdflyer.blogspot.com

  9. #9
    Chizh
    Гость

    Re: Самые дорогие в мире "невидимки" "затерялись" на Гавайях

    Цитата Сообщение от Fagot Посмотреть сообщение
    И всё-таки вопрос остаётся открытым:
    Способны ли лётчики ВВС США в подобной ситуации продолжить полёт и привести машины на аэродром назначения?
    В каком случае?
    Они решили вернуться назад и разбираться.
    Судя по информации приведенной SimFreak, проблема была софтовая, ИМХО, типичный баг.
    Глобальная инерциалка не перенесла смены западной долготы на восточную при перелете полушарий.

    А наши?
    У нас нет пока самолетов с такой зависимостью от софта. На всех наших ЛА пока присутсвуют "будильники" и летчики в основном по ним и летают. Так что для наших ВВС подобная проблема пока экзотика.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •