Цитата Сообщение от boyan Посмотреть сообщение
Может перевести?
Валяй.

Особенно вот этот кусок:
However, the YHC-1A was considered by most of the Army users to be too heavy for the assault role and too light for the transport role. The decision was made to procure a heavier transport helicopter

И вот этот:
The Vertol Model 107 was developed as the YHC-14 in 1958, in response to a US Army requirement for a medium-size turbine powered helicopter. This effort was cancelled in favor of the larger CH-47 Chinook of the same company. The US marines tested a modified version, the Model 107M, that was soon accepted as the HRB-1, which became in the CH-46.

И почитай что умные люди пишут:
http://uk.answers.yahoo.com/question...9112216AANlnQi
И переведи вот этот кусок:
The 47 is a little over twice as long as the 46, hauls twice as many people, and carries twice the cargo.

И еще:
http://www.airliners.net/aviation-fo...ad.main/96008/
Текст для перевода:
The CH-47 is much larger than the CH-46. The CH-46 has a max GW of 24,300 lbs, while the CH-47D has a max GW of 50,000 lbs. The CH-47 has far more installed power and larger rotors too. About all they have in common is the general tandem rotor configuration.

In comparing them, what really struck me was how roomy the interior of a CH-47 felt after walking through the relatively cramped interior of the CH-46.

Цитата Сообщение от boyan Посмотреть сообщение
Если вы считаете фюзеляж увеличенный на метр, и измененную схему шасси коренными отличиями,
Увеличенный на метр? Просто "увеличенный на метр"?! Ваша настырность заставляет усомниться в ваших мыслительных способностях.
Вы картинки кабины смотрели? Если нет, то вот еще раз:

Это CH-46:


Это CH-47:



По-моему, даже полный профан сможет увидеть различие. Или у вас просто духу не хватает признать свою ошибку?