Цитата Сообщение от XaHyMaH Посмотреть сообщение
Чинук и Си Найт это разные вертолеты и базовой модели не было.
У Си Найта прототип назывался V-107, а у Чинука V-114.
На английском и с картинками тут: http://www.globalsecurity.org/milita...aft/ch-467.htm
On June 25, 1958 the Army issued an invitation for a General Management Proposal for the US Army Medium Transport Helicopter. Five aircraft manufacturers submitted proposals for the project. Vertol was selected to produce the YCH-1B as the Army's new medium transport helicopter. The first Vertol prototype, called the YHC-1A, was tested by the Army to derive engineering and operational data. Three aircraft were built with a maximum troop capacity of twenty. This model eventually became Vertol's commercial 107 and the Marine Sea Knight. However, the YHC-1A was considered by most of the Army users to be too heavy for the assault role and too light for the transport role. The decision was made to procure a heavier transport helicopter and at the same time upgrade the Huey as a tactical troop transport. This decision was to determine the pattern of airmobile operations for the next decade. As a consequence, the Army concept of air assault operations differed from the Marines because, among many reasons, the very nature of the equipment demanded different methods of employment.

Может перевести?

---------- Добавлено в 12:20 ---------- Предыдущее сообщение было написано в 12:06 ----------

Цитата Сообщение от Kelindil Посмотреть сообщение
ну тогда просвятите
чего в ми-38 от восьмёрки осталось?
Да это по сути тот же Ми-18, только с рампой, у которого за счет движков тонну грузоподъемности подняли. Точно так же как и ВК-2500 тонну дает при замене с ТВ3-117ВМА. Единственно из-за чего можно было бы его считать абсолютно новым это новая втулка, но опять же профиль остался тот же, редуктор тот же. Если хотите можете назвать его новым в рамках понитий современной РФ. При СССР его бы так никогда не назвали бы.