???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 289

Тема: Похоже, потерялся SSJ100

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Старший Офицер Форума Аватар для RB
    Регистрация
    28.02.2002
    Адрес
    SoCal
    Сообщений
    10,899

    Re: Похоже, потерялся SSJ100

    Цитата Сообщение от BCS45 Посмотреть сообщение
    TCAS вообще-то не является системой предупреждения столкновения с землей. Эту функцию выполняет TAWS. TCAS занимается предупреждением столкновений в воздухе. Его сообщения наряду с TAWS также воспроизводятся голосом (например "traffic" или "climb now").
    T2CAS это не совсем классический TCAS

    The T²CASTM safety avionics system combines actual aircraft climb performance-based Terrain Awareness Warning System (TAWS) capabilities into the TCAS 2000 line-replaceable unit (LRU). T²CAS is the only TAWS to provide avoidance alerts based on actual aircraft performance data, virtually eliminating nuisance warnings. Our system provides avoidance alerts based on the aircraft's actual ability to climb, not based on standard climb rates and an assumption that all critical functions are performing properly.
    Along with optional Windshear and GPS, the system provides a powerful combination of functionality. Performance-based T²CAS can be applied to any air transport, regional, business or military aircraft to avoid Controlled Flight Into Terrain (CFIT), which gives operators more time to clear terrain and traffic with an increased margin to maneuver.
    T²CAS meets and exceeds all the terrain safety features required by the TAWS TSO-C151a and Windshear C117a standards.
    Cooperate, Graduate, Retaliate (c) Flight Safety
    sdflyer.blogspot.com

  2. #2
    Зашедший
    Регистрация
    02.08.2006
    Адрес
    Челябинск
    Сообщений
    437

    Re: Похоже, потерялся SSJ100

    Цитата Сообщение от RB Посмотреть сообщение
    T2CAS это не совсем классический TCAS

    The T²CASTM safety avionics system combines actual aircraft climb performance-based Terrain Awareness Warning System (TAWS) capabilities into the TCAS 2000 line-replaceable unit (LRU). T²CAS is the only TAWS to provide avoidance alerts based on actual aircraft performance data, virtually eliminating nuisance warnings. Our system provides avoidance alerts based on the aircraft's actual ability to climb, not based on standard climb rates and an assumption that all critical functions are performing properly.
    Along with optional Windshear and GPS, the system provides a powerful combination of functionality. Performance-based T²CAS can be applied to any air transport, regional, business or military aircraft to avoid Controlled Flight Into Terrain (CFIT), which gives operators more time to clear terrain and traffic with an increased margin to maneuver.
    T²CAS meets and exceeds all the terrain safety features required by the TAWS TSO-C151a and Windshear C117a standards.
    RB, спасибо! Я отстал от жизни.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •