Цитата Сообщение от Maximus_G Посмотреть сообщение
О, простите великодушно!

Хотя бы дочитайте то предложение о выводах комиссии, которое вы недоцитировали. Там как раз о чек-листах, которые якобы ни при чем.

-----------------------------------------------------------------


Спасибо за совет прочитал. CRM включает себя слаженную работу двух и более пилотов .Теперь вчитываемся в оригинальный текст.


Investigators concluded cause of the mishap was both pilots' failure to lower the landing gear during the aircraft's approach and landing. Contributing factors for the pilots' failure to lower the landing gear were the co-pilot's task oversaturation; the co-pilot's urgency to complete a long mission; both pilots' inattention to instrument readings and the descent/before landing checklist, and the co-pilot's false belief the pilot had lowered the landing gear

Теперь еще раз специально для тебя

the cause - both pilots' failure to lower the landing gear during the aircraft's approach and landing

Contributing factors :
1) the co-pilot's task oversaturation
2) the co-pilot's urgency to complete a long mission
3) both pilots' inattention to instrument readings and the descent/before landing checklist
4) the co-pilot's false belief the pilot had lowered the landing gear

Напомню CRM переводится как crew resorce management. Отсюда следуют что inattention to instrument readings один из факторов, но не является основной причиной. В любом случае зачитывать check list без проверки пустое ..