Извини за откровенность но ты иногда думаешь перед тем чем пишешь ?
Если ты хоть раз летал пассажиром на самолете то это все потому что кто то самостоятельно думал как тебя живим доставить до места назначения. Был такая форма давно называлась Леонардо Давинчи она тоже хотела самолет построить но технологически так и не смогла
Кроме воображения надо иметь соответствующее образование что бы понимать возможности и последствия открытий ..Неужели у тебя такое слабое воображение что не способен представить ситуации когда возможно включение системы аварийного спасения ?
А ты попробуй десантироваться к примеру когда самолет в штопоре и поделись впечатлениямиОн просто не в курсе. Последние годы научились десантировать вместе с экипажем. Не так давно были учения когда сын командующего ВДВ кажется ,сам сидел внутри сбасываемого танка. Этим они хотели подчеркнуть эту возможность.
Склады армейские взрываются. Нужны примеры ?Скажи ,часто бывает что граната взрывается сама по себе в кармане бойца ? Или снаряд в ящике ?
Если у человека работают мозги то возраст ему не помеха. Если нет далеко за примерами ходить не надоВ ОКБ сидят большей частью старые пердуны. А в пожилом возрасте сделать что нибудь новое значительно труднее. К тому же не было прецедента как я уже говорил.Просто не хотят рисковать. Ну и плюс у нас страна вообще старается нового ничего не делать а только копирывать то что ,рискуя ,открыл запад,в техническом смысле я имею ввиду.
Вот интересный факт. Стали ставить на небольшие самолеты парашютные системы . Казалось бы не должны больше бится так Смотрим на статистику таких самолетов к примеру Cirrus. В гору как врезались так и врезаются. Потеря скорости на малой высоте так же приводит к летальным последствием ..Зато участились случаи панического выбрасывания парашюта, посадки с выпущенным парашютом и т.д.
Вот один из примеров
The airplane was equipped with a Cirrus Airframe Parachute System (CAPS). According to the SR22 pilot's operating handbook, "CAPS [is] designed to bring the aircraft and its occupants to the ground in the event of a life-threatening emergency. The system is intended to save the lives of the occupants but will most likely destroy the aircraft and may, in adverse circumstances, cause serious injury or death to the occupants. The CAPS consists of a parachute, a solid-propellant rocket to deploy the parachute, a [manually activated] rocket activation handle, and a harness imbedded within the fuselage structure.� CAPS is initiated by pulling the activation T-handle installed in the cabin ceiling on the airplane centerline just above the pilot's right shoulder."
The weather was good VFR with light winds. Prior to the accident a CFI reported seeing the Cirrus doing touch and goes. Radar data indicated that the target departed the airport, climbed to 5,500 feet, and then headed toward the accident area, maintaining between 5,200 feet and 5,700 feet. En route, it made a left 90-degree turn, followed by a right 90-degree turn. It then made an approximately 360-degree right turn, followed by a 360-degree left turn.
The target then continued the left turn, making smaller turns, until it reached the airspace over the accident site. Target altitude readouts in the vicinity of the accident site showed that the Cirrus started at about 5,500 feet and then lost more than 2,400 feet in less than 30 seconds before radar contact was lost.
A witness one-half mile to the north who was accustomed to airplanes performing maneuvers in the area noticed that the pilot would "cut the engine," then descend, and pull up, recovering with full power. The airplane performed the maneuvers for about five minutes, and the witness saw the maneuver repeated "three or four times." The witness stated that he was fairly sure the airplane "probably did a turn" at the end of the pull-ups, but he wasn't sure which direction the airplane may have turned. After the airplane completed its last pull-up, the witness noticed that it entered another dive. The airplane "suddenly went into a spiral and went straight down. He seemed to keep a constant speed on descent and looked like he was in slow-motion spinning. He continued nose down to the tree line and straight down to the ground. I did not hear his engine at all once he went into the spiral. I did not think he had an engine problem and [he] was intentionally cutting the power of his plane and then giving it full power on the climbout."
A second witness noted the airplane had "plenty of altitude." The airplane "peeled off to the left," and the witness "remembered seeing the bottom of the aircraft." The airplane passed through about 180 degrees of turn, then leveled off, "and right after it came back to level flight it stalled." The airplane "went into a nose-dive spin and then a flat spin into the ground." It "tumbled in a downward spiral, which turned into a flat spin�spinning on its own axis, slightly nose down, like a turning top."
A third witness, who observed the airplane with the second witness, noted that the airplane "rolled over once and then twisted, which looked to be intentional. Suddenly, the plane began doing a nose spin, which turned into a flat spin. It appeared as though the pilot lost control of the plane." No mention was made of a parachute deployment.
Except for some broken branches above the wreckage, and a small tree cut off next to it, there was no wreckage path through the trees. There was a post-crash fire. The CAPS parachute was found outside the airframe, in its deployment bag, in front of the right wing. The composite CAPS cover was found about 20 feet in front of the airplane, with no damage to its interior (kick plate) face. The solid propellant rocket was found on the ground, aft of the right wing, with cables leading to the wreckage. The propellant was expended, but it was unclear whether it was spent during an attempted deployment or because of the post-crash fire.
http://www.aopa.org/asf/asfarticles/2003/sp0302.html
Что имеем самолет входит в штопор на высоте 5500 футов и проводит в нем более 30 секунд. Парашют так никто и не выпускает. Как говорится что есть что нету...