Цитата Сообщение от Chizh Посмотреть сообщение
Главное отличие перехватчика от чистого истребителя, то что первый имеет технические средства для работы с системами автоматизированного наведения ПВО.
Все.
Т.е. до систем типа JTIDS у США не было перехватчиков?

Цитата Сообщение от Chizh Посмотреть сообщение
Не неси ерунду.
У них, как и у нас, были чистые перехватчики, самые характерные - F-102 и F-106.
Андрей,а ты не подскажешь(соглано вышесказанному тобой определению) какие автоматизированные системы наведения устанавливались на эти два перехватчика?

Цитата Сообщение от Chizh Посмотреть сообщение
Радар с полностью электронным сканированием уже давно летает и служит на аляскинских F-15С.
Ну-не так уж и давно.Кроме того-ты не подскажешь,как у APG-63(v)2 обстоят дела с режимами "В-З"? А с навигационными?

Цитата Сообщение от Chizh Посмотреть сообщение
Самолет F-16E с 2003 года оборудован радаром АФАР AGP-80 и поставляется в Арабские Эмираты.
С какого,говоришь,года?
"The APG-80 features advanced air-to-air and air-to-ground modes and incorporates Northrop Grumman's fourth-generation transmitter/receiver technologies.

APG-80 radar deliveries are scheduled through late 2005 for the fleet of 80 F-16 block 60 aircraft destined for the UAE.

As Northrop Grumman commences delivery of production APG-80 radars for the F-16 Block 60 program, testing of additional software modes will continue into next year using test radars on board the company's BAC 1-11 test bed aircraft in Baltimore. Following formal radar acceptance tests in mid-July, the radar was delivered to Lockheed Martin's Aeronautics Company facility in Fort Worth, Texas.

The radar will be installed in the first F-16 Block 60 airframe by the end of September. First flight of this aircraft is scheduled for late november.

The APG-80 is designed to search continuously for and track multiple targets within the forward hemisphere of the aircraft. As a result of increased operational flexibility, pilots will be able to simultaneously perform air-to-air search- and-track, air-to-ground targeting and aircraft terrain-following. Additional advances of the APG-80 agile beam radar include much greater detection range, high-resolution synthetic aperture radar imagery, and a two-fold increase in reliability compared to conventional, mechanically scanned radars.

In addition to the radar, Northrop Grumman is providing the Integrated Forward-Looking Infrared and Targeting System (IFTS) and the Integrated Electronic Warfare System (IEWS) for the F-16 Block 60 aircraft. Included in the Block 60 contract is the Combined Intermediate Automatic Test Equipment (CIATE) program. The CIATE is capable of automatically testing all three Northrop Grumman sensor systems -- the APG-80, IFTS, and IEWS -- and will detect faults and allow subsystem repair down to the component level."
http://www.f-16.net/news_article827.html
Чего-то там про ПО говориться,да/нет?(не-я конечно понимаю-"дополнительное" ПО и все такое...) И что-то про 2005 год..