???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 97

Тема: Mustang versus jets

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    Бортовой номер 73 Аватар для Maxim73
    Регистрация
    02.11.2003
    Адрес
    Химки, Россия
    Возраст
    41
    Сообщений
    283

    Re: Mustang versus jets

    Цитата Сообщение от Khvost Посмотреть сообщение
    И где Вы видите флуд? ПМСМ довольно толковое обсуждение.
    Если Вы не помните названия своей темы - напомню: "Mustang versus jets"
    А про оружие, тема всплыла вообще после МиГ-15 против Сейбра Так-что натуральный флуд...а то, что мы тут обсуждаем всевозможные балистики... Нужно было создать отдельную тему "Баллистика Н/НС-37 и 12.7мм пулемётов" или что-то в этом роде
    Все-таки в словосочетании "кривошипно-шатунный механизм" есть что-то истинно российское!

  2. #2

    Re: Mustang versus jets

    Попробую приблизить тему обсуждения к исходной. Какое-то время назад на одном из англоязычных авиафорумов наткнулся на сравнение Ме-262 и Метеор-3. Текст самого сообщения сохранил, но вот ссылки уже не осталось... Поэтому прошу прошения у неизвестного мне Phil[а] за воспроизведения его сообщения. Самое главное в нем - это мнение анлийского летчика, который летал на Метеор-3, а потом пробовал Ме-262:

    ------------------------------------------------
    Everything I've read tends to indicate the 262 would have out performed the Meteor III . An interesting book is the Messerschmidt 262 Combat Diary . In it it gives a good account of the evaluations flown . One particularly interesting part is an account from Clive Gosling who was flying Gloster Meteor's with 616 Squadron in 1945 . He was tasked with flying a 262 in May 45 from Lubeck to Fassberg .
    His impressions are not in a technical sense , but more as a pilot .
    He stated .
    " Now , what was the Me262 like in comparison to the Meteor ? . It was 80 kph faster , the critical Mach number was higher and the rate of climb roughly similar . The rudder balance was smooth and the view from the cockpit was definately not so good . It was rather more difficult to fly and the turbines less reliable ( i imagine this was hearsay , as he only flew it the once ) . I had flown 200 hrs in the Meteor with only one engine failure . The armament was essentially heavier than the Meteor , the rate of turn less good and , with this one short flight and the manoeuves I had attempted , the amount of fuel remaining led me to believe that the fuel consumption was much higher than the Meteor , and that the Me262 could have had only a short combat radius and would have had to return to base much ealier ."
    Only a short analasis , but interesting none the less I think .
    A stated in ealier in my post , everything I have read indicates the Meteor III would have been out performed by the 262 , but also the combat situation would have to be taken into account . The Hawker Hurricane would not have matched up well to the 109E on paper ...but with dogfights during the B of B being around 200 mph and the combat situation it was able to give a very good account of itself .
    It would have been an interesting fight to see !!...
    Cheers .
    Phil.
    -------------------------------------------------------------

  3. #3
    Инструктор Аватар для Khvost
    Регистрация
    11.03.2004
    Адрес
    город Z
    Возраст
    55
    Сообщений
    3,929

    Re: Mustang versus jets

    Цитата Сообщение от Maxim73 Посмотреть сообщение
    Если Вы не помните названия своей темы - напомню: "Mustang versus jets"
    А про оружие, тема всплыла вообще после МиГ-15 против Сейбра
    А у "сейбра" и "мустанга" номенклатура вооружения одна и та же - 12,7-мм "браунинг" в количестве 6 штук. Так что вполне себе в тему. :p
    Посмотрим, выдержит ли их империалистический Ктулху попадание советской ядерной торпеды.

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •