Цитата Сообщение от XaHyMaH Посмотреть сообщение
Лично я, то что пишет боян расцениваю как слабые попытки увернуться от признания факта: CH-46 и 47 это не просто разные вертолеты, это машины разного класса.
Ну я типа слабо уворачиваюсь
By convention used worldwide, helicopters are categorized by weight. Specifically, "light", "medium lift", and "heavy lift" helicopters. Light helicopters are those generally considered below 12,000 pounds maximum gross weight. "Medium lift" are generally considered those from about 14,000 pounds to 45,000. There is some disagreement in terminology regarding the use of "heavy lift." Some within the industry refer to helicopters above 50,000 pounds as "heavy lift" while others reserve this term for the very largest helicopters, those above 80,000 pounds. Within Army aviation the largest helicopter is the 54,000 pound CH-47D Chinook, most often referred to as a medium lift helicopter.
http://www.globalsecurity.org/milita...aft/rotary.htm

The Boeing Vertol CH-46 Sea Knight is a medium-lift tandem rotor transport
In 1961, the USMC picked the CH-46 as its new medium-lift troop transport, replacing the ageing UH-34.
http://www.globalsecurity.org/milita...raft/ch-46.htm

Так что там насчет класса?

---------- Добавлено в 15:08 ---------- Предыдущее сообщение было написано в 15:07 ----------

Цитата Сообщение от Михаил Добин Посмотреть сообщение
Это точно .
Boyan , не сочтите за труд , как к специалисту вопрос .
Что Вы скажете об этих самолетах :
1 . B-50 ---С-97 (ну и Стратокуйзёр)
2. Близнецы B-52 --- B-60
3. C-135 (707 )----720
4. 707---737
5. Ту-16 ---Ту-104
6. Ту-104 ---Ту-124
7. Ту-104---Ту-110
Это не тест . Я действительно кое в чём сомневаюсь .Ваше мнение ?
Да не спец я по самолетам. Тем более некоторые я вообще не знаю. Это же интернет"спецы" во всем и вся.