Товарищи, к ресурсу еще неплохо приложить и стоимость лопастей.
При совке стоимость милевских лопастей в большой серии была не очень высокой и поэтому на ресурс плевали.
Сейчас, конечно же, заложат в стоимость все накладные расходы.
Товарищи, к ресурсу еще неплохо приложить и стоимость лопастей.
При совке стоимость милевских лопастей в большой серии была не очень высокой и поэтому на ресурс плевали.
Сейчас, конечно же, заложат в стоимость все накладные расходы.
C уважением
Если хорошо покопаться может бюллетень и есть откуда вытащить, но я слабо.
Так, примерная инфо проскальзывает, но с именами, датами, и другими хвостиками.
Апачи 125 часов;
"A 125-hour is an aircraft inspection where we take off the four main rotor blades and the lead lag links to inspect and check to make sure they are within tolerance, to make sure the components aren't bad," said Sgt. Russell Neal, from Lexington, Ky., an Apache crew chief in Co. A.
"We have TIs (technical inspectors) that actually come out and do an inspection on the Teflon bearings on the lead lag links," Said Neal. "They also check out the blades to make sure they are not de-bonding."
"Once the lead lag links are off, a TI will measure the diameter of the bearings and if they exceed a certain tolerance that component will get replaced," Said Staff Sgt. James Ignacio, from Mangilao, Guam, a TI in Company D, 4-227th."
Расползание оказывается называют de-bonding, и также проверяют на износ тефлоновые подшипники, замеряют чисто по диаметру.
http://www.army.mil/-news/2009/08/25...paches-in-air/
Лакота UH-72A LUH в Национальном Испытательном Центре штата Калифорния набегает 100+ часов;
"The UH-72A Lakota Light Utility Helicopter (LUH) is completing the desert qualification tests at National Test Center in California. Excellent results have been obtained after more than 100 flight hours."
http://rain-sand-erosion.com/news.html
Блэкхок UH-60М стандартно идёт с покрытием от Хунтек, им контрактик откатили.
"UH-60 Update: Hontek and Kaman Aerospace have together sprayed more than 1,300 UH-60 main rotor blades. Hontek-coated blades are now a standard configuration on the new UH-60M helicopters."
Согласен с Polar на все 100;
"Просто у нашей техники гораздо шире запас по допускаемым эксплуатационным повреждениям!"
Вырезка из условий лизинга Ми-8/17 Командованием спец операций США;
Country: United States
Notice/Contract Number: fbo:h92222-09-r-0035
Publication Date: Jan 8, 2010
Deadline: Jul 20, 2009
Funding Agency: Other Defense Agencies
Buyer: U.S. Special Operations Command
"The desired Period of Performance for the Mi-8, Mi-17, or equivalent helicopter aircraft lease is from 1 October 2009 through 31 March 2010 with two three month options. Options to increase flight hours during the period of performance are also included. IAW SOFARS 5652.215-9014, Basis for Award-Lowest Price Technically Acceptable Proposal (2003), award of the contract resulting from this solicitation will be made to the responsible offeror whose offer is in full compliance with all requirements set forth in the solicitation and is the lowest price technically acceptable offer. Offers must be technically acceptable based on the factors below to be eligible for award. Offer must demonstrate that aircraft, technical data, unique ground support equipment and special tooling, logistics sustainment, technical support, hull insurance, and monthly reports meet the threshold requirements of the performance work statement. The offer must fully describe the aircraft, equipment, tooling, spares, logistics and maintenance approach to meeting all threshold requirements by the start date of 1 October 2009. Evidence of hull insurance, airworthiness certification, and inspections shall be included in the offer. The Government reserves the right to judge which offers show the required capability. Options: The Government will evaluate offers for award purposes by adding the total price for all options to the total price for the basic requirement. The evaluation quantities for the flight hour option clins are as follows: CLIN 0002 flight hour quantity is 120 for the six-month base period; CLIN 0004 flight hour option one quantity is 60 for the three month period of performance; and CLIN 0006 flight hour option two quantity is 60 for the three month period of performance."
http://www.dgmarket.com/tenders/np-notice.do~4093680
В сколько раз меньше стоит один час по сравнению например к UH-60М неизвестно, но чую что в разы. Судя по тому что есть получается планка налёта в 120 часов для всех винтов. Предполагаю что это лимиты физического износа материалов при использовании в определённых климатических условиях, а вся разница в стоимости часа полёта и соотношение часов простоя на каждый лётный. Ну это я так, вилами по воде.
Вот в таком ракурсе рекорды Ка-32 и интересны. Лошадка реально отрабатывала, не в боевых условиях но за прибыль, а это значит что хорошо окупается. Канадцы ну совсем не дураки, в минус технику гонять они не мастаки. Что борт тесноват это да, полазил по кабине Ка-27 и правда как внутри спичечного коробка, но и рояль в нём возить не собирались. На палубу ничего больше и не посадишь, если не на CVN-90 конечно.
"Владимир Федорович, вы забыли вашу лошадь." (с) маша
Unable to control altitude. Unable to control airspeed. Unable to control heading. Other than that, everything is A-OK