???
Математика на уровне МГУ

Показано с 1 по 25 из 245

Тема: БоБ - вопросы и ответы from SimHQ

Комбинированный просмотр

Предыдущее сообщение Предыдущее сообщение   Следующее сообщение Следующее сообщение
  1. #1
    юнга со стажем
    Регистрация
    08.03.2002
    Адрес
    база ДА РФ
    Возраст
    54
    Сообщений
    4,229

    Re: БоБ - вопросы и ответы from SimHQ

    Понятно что это галимая прпаганда )))) тем не менее интересный отчётец )))

    Royal Aircraft Establishment at Farnborough
    June 1940
    Spitfire IA K.9791 with Rotol constant speed propeller
    Me 109E-3 Werk-Nr 1304

    Comparitive trials between the Me 109E-3 and "Rotol" Spitfire IA


    1. The trial commenced with the two aircraft taking off together, with the Spitfire slightly behind and using +6 1/4 lb boost and 3,000 rpm.

    2. When fully airborne, the pilot of the Spitfire reduced his revolutions to 2,650 rpm and was then able to overtake and outclimb the Me 109. At 4,000 ft, the Spitfire pilot was 1,000 feet above the Me 109, from which position he was able to get on its tail, and remain there within effective range despite all efforts of the pilot of the Me 109 to shake him off.

    3. The Spitfire then allowed the Me 109 to get on to his tail and attempted to shake him off this he found quite easy owing to the superior manoeuvrability of his aircraft, particularly in the looping plane and at low speeds between 100 and 140 mph. By executing a steep turn just above stalling speed, he ultimately got back into a position on the tail of the Me 109.

    4. Another effective form of evasion with the Spitfire was found to be a steep, climbing spiral at 120 mph, using +6 1/4 boost and 2,650 rpm; in this manoeuvre, the Spitfire gained rapidly on the ME 109, eventually allowing the pilot to execute a half roll, on to the tail of his opponent.

    5. Comparitive speed trials were then carried out, and the Spitfire proved to be considerably the faster of the two, both in acceleration and straight and level flight, without having to make use of the emergency +12 boost. During diving trials, the Spitfire pilot found that, by engageing fully coarse pitch and using -2lbs boost, his aircraft was superior to the Me 109.
    В симуляторах баланс невозможен ..... или это уже не симулятор .

  2. #2
    Член стаи
    Регистрация
    15.03.2004
    Адрес
    Стольный град Москов
    Возраст
    51
    Сообщений
    2,803

    Re: БоБ - вопросы и ответы from SimHQ

    Цитата Сообщение от Виктор ( =SF=BELLA-RUS ) Посмотреть сообщение
    Понятно что это галимая прпаганда ))))
    Не то слово!
    Цитата Сообщение от Виктор ( =SF=BELLA-RUS ) Посмотреть сообщение
    Spitfire IA K.9791 with Rotol constant speed propeller
    Me 109E-3 Werk-Nr 1304
    И много было в строевых частях таких спитов в июне 1940?

    P.S.: А что касается эффективности английских пулеметов - почитай Джонсона, он немало места уделил вооружению спитов первых моделей.

    P.P.S.: (добавлено) Я не очень ориентируюсь в сонмах разных спитов, но внутренний голос мне подсказывает, что эта упомянутая тобой мега-модель спита увидела свет через некоторое время, но называли ее Mk.V. И найти Эмилей для глумления было уже очень проблематично...
    Крайний раз редактировалось MUTbKA; 27.11.2006 в 15:02.
    JGr124 "Katze"

  3. #3
    юнга со стажем
    Регистрация
    08.03.2002
    Адрес
    база ДА РФ
    Возраст
    54
    Сообщений
    4,229

    Re: БоБ - вопросы и ответы from SimHQ

    Цитата Сообщение от MUTbKA Посмотреть сообщение
    Не то слово!
    И много было в строевых частях таких спитов в июне 1940?
    А хз , это надо Вильямс или Полара спрашивать , я в этом не копался , не особо интересно .
    В симуляторах баланс невозможен ..... или это уже не симулятор .

Ваши права

  • Вы не можете создавать новые темы
  • Вы не можете отвечать в темах
  • Вы не можете прикреплять вложения
  • Вы не можете редактировать свои сообщения
  •