Цитата Сообщение от Stigal Посмотреть сообщение

Интересно а чем мерили в НИИ?
Может пикировали перед площадкой и подходили к ней на скоростях близких к ожидаемым. Благо опыт уже был

Жалко не понимаю ни бельмеса. А вот это случайно не рекламный график фирмы на 109Е3?
http://http://kurfurst.allaboutwarfa...Bschr_109e.jpg

Разбирающиеся в вопросе поясните, что за V15 такой особенный? Увеличенный наддув? Или просто предсерийный 109Е3 без вооружения.

Что обозначают линии на графике швейцарского Е3
http://http://kurfurst.allaboutwarfa...109E_J347.html

А вот здесь есть указание на наличие автомата управляющего шагом винта?

Of interest is the change of the company's name to Messerschmitt A.G. in the header, and the airscrew type used - VDM 9-11081A. This points to manual propellor pitch control, without automatic pitch control option being present as VDM documentation shows the following propellor types used for the Bf 109E :


Bf 109E ohne Automatik : 9-11081A (DB601A and N)
Bf 109E mit Automatik : 9-11081E (DB601A and N)


The first known documentation of automatic propellor pitch (Luftschauben Verstellautomatik) control appears in late 1939, in the L.Dv. 556/3 (Entwurf) BF 109 E Flugzeughandbuch, promulageted 16 December, 1939, Berlin. The Handbook takes numerous notes on the operation of the Luftschauben Verstellautomatik in various conditions, and also notes that some aircraft are without this automatic system; this latter is confirmed by oral accounts of Bf 109E pilots.
http://http://kurfurst.allaboutwarfa...MP16feb39.html