Не, системы по-моему совсем разные, недавно где то видел их схемы - очень сильно отличаются. Но у них общий принцип работы и одинаковая цель.
Данные по FW-190A выкладывались полтора года назад на форуме любителей фок:
Plane type date of the curve origin Weight (kg) Sea level (kmh) Crit. Alt(Kmh)
A2 or A3 (bmw801 c) Messerschmitt1 3800 525 645-47
Graph 29-VI-43Messerschmitt curve Messerschmitt2 3800. (prb 3900) 520 630
A3 faber 42 UK 3900 + 525 627-635
A1-A4 (VII-43)I think there is a light typo in manual. They have inversed the wep and the climb power. Like that it would fit. FW manual 3900 526 (wep)537 (strt&k) 676 (wep)645 (strt&k)
A4 (2400 rpmConsistent with uk curve and Messerchmitt of derated plane) VVS 3989 510(525 Russian value from an other curve) 620(625 Russian value from an other curve)
A4-A5?No date Fw curve Messerschmitt1 3800. (prb 3900) 540 678
A5 46 US 3871 563 668
A4 (28-XI-42)(This is probably the original Rechling curve no mg FFM Fw 3840 565 680
A5 (29-VI-43)Rechling curve. Messerschmitt2 3800. (prb 3900) 567 680
A5 28-VIII-43 FW (1) No weight 550 580 678 680
A5 (14-III-43) FW (2) 4100 565 655
A5 (XII-43) FW manual 4100 560 660
A6+gm1 (14-III-43) FW (2) 4340 560 650
A8 (3-XII-43) FW(3) 4150 560 647
A8 +GM1 (3-XII-43) FW(3) 4300 557 645
A8 (no date prb late 44 early 45) Luft No weight(4.250 is likely) 560 585 645 660
A8 (11-V-44) FW 4360 555 580 644 655
A8 (15-VIII-44) US 4300 545 565 645 650
A9 (11-V-44) Fw 4250 570 675
A9 (not the same engine as before) Luft No weight 575 670
Штурмобомберское низковысотное "нитро" (как на нашей FW-190A5/1.65ata)
http://www.onpoi.net/ah/pics/users/5...gschematic.jpg
Истребительное "нитро" (как на нашей FW-190A8/9)
http://www.onpoi.net/ah/pics/users/5...tschematic.jpg
Чего то у меня не получается дать ссылку на сообщение, выкладываю кусок на буржуйском здесь.
"....C3-Einspritzung or Erhцhte Noleistung is not tied too the use of the Zusatzkraftstoffbehдlter im rumpf. Alkohol-Einspritzung does need the tank and that fact is one fo reasons for it's rare use in the FW-190 until the F series motors become common. C-3 Einspritzung simply gave much better performance than Alkohol-Einspritzung and weighed substantially less upon installation. It gave almost twice the average speed gains and did not need the heavy tank.
C3-Einspritzung and Erhцhte Noleistung for Jager have different injection rates with different fuel consumption/manifold pressure.
C-3 Einspritzung is used only on Bomber and Ground Support aircraft. It develops 1.65ata@ 2700U/min below 1 KM altitude and cannot be used above that height. It could be used for "as long as the emergency last's" until July 44 when it was changed to a 10 minute time limit.
Erhцhte Notleistung fьr Jager develops 1.58ata @ 2700U/min in 1st gear Supercharger FTH. At the 2nd Gear Supercharger FTH different jetting causes it develop 1.65ata @ 2700U/min. It can be used for all altitudes for 10 minutes.
The presence of Erhцhte Notleistung fьr Jager is noted early on by a white circle on the lower left hand side of the MG cover. The later marks appear to have become the same breather valve mounted on the left side of the cockpit and no longer white in color..."
Если на буржуйском нельзя - уберу.
Вообще в инете инфы достаточно, достаточно пошарить через поисковик по названиям этих систем.
Там рассуждения про впрыск какого-то алкоголя идёт и вывод что система с впрыском С3 была ничем не хуже, если не лучше.
Системы явно одинаковые по сути - повышения давления наддува, если для одной из них и существавало ограничение на применение на второй скорости нагнетателя, то оно явно носило искусственный и совершенно неоправданный характер, так как вторая система те же 1.64 ата применяла на второй скорости нагнетателя.
Блин, по-моему это все оффтоп злостный, пошарь, плиз, по инету сам, по форумам буржуйским, например:
http://www.acompletewasteofspace.com...=viewforum&f=8
или
http://forums.hitechcreations.com/forums/index.php?s=
Ограничение на использование выше 1км - потому что для реализации форсажа выше 1км были нужны определенные инженерные решения, усиление отдельных узлов.
Насколько помню - в одном случае "впрыскивали" в топливопровод, во втором доп. топливо попадало уже через инжектор.
Я не шарю в устройстве двигателей. Если интересно отпиши в личку - я завтра поищу и дам ссылку. А сегодня домой пора.