Не, системы по-моему совсем разные, недавно где то видел их схемы - очень сильно отличаются. Но у них общий принцип работы и одинаковая цель.
Данные по FW-190A выкладывались полтора года назад на форуме любителей фок:
Plane type date of the curve origin Weight (kg) Sea level (kmh) Crit. Alt(Kmh)
A2 or A3 (bmw801 c) Messerschmitt1 3800 525 645-47
Graph 29-VI-43Messerschmitt curve Messerschmitt2 3800. (prb 3900) 520 630
A3 faber 42 UK 3900 + 525 627-635
A1-A4 (VII-43)I think there is a light typo in manual. They have inversed the wep and the climb power. Like that it would fit. FW manual 3900 526 (wep)537 (strt&k) 676 (wep)645 (strt&k)
A4 (2400 rpmConsistent with uk curve and Messerchmitt of derated plane) VVS 3989 510(525 Russian value from an other curve) 620(625 Russian value from an other curve)
A4-A5?No date Fw curve Messerschmitt1 3800. (prb 3900) 540 678
A5 46 US 3871 563 668
A4 (28-XI-42)(This is probably the original Rechling curve no mg FFM Fw 3840 565 680
A5 (29-VI-43)Rechling curve. Messerschmitt2 3800. (prb 3900) 567 680
A5 28-VIII-43 FW (1) No weight 550 580 678 680
A5 (14-III-43) FW (2) 4100 565 655
A5 (XII-43) FW manual 4100 560 660
A6+gm1 (14-III-43) FW (2) 4340 560 650
A8 (3-XII-43) FW(3) 4150 560 647
A8 +GM1 (3-XII-43) FW(3) 4300 557 645
A8 (no date prb late 44 early 45) Luft No weight(4.250 is likely) 560 585 645 660
A8 (11-V-44) FW 4360 555 580 644 655
A8 (15-VIII-44) US 4300 545 565 645 650
A9 (11-V-44) Fw 4250 570 675
A9 (not the same engine as before) Luft No weight 575 670