Цитата Сообщение от Polar Посмотреть сообщение
Иваныч, я в этом вопросе не специалист и привык думать следующее:

"The AFDU report on Faber's 190 says differently, but the AFDU made an error in their tests, running their 190A3 at a higher power setting than the Germans allowed. In fact, the RAF used what was the German's 3 minute rating as a 30 minute rating, and used a 3 minute rating that the Germans didn't use on the A3.

In short, the AFDU overboosted their captured 190.

I can document this if you want proof, but it's quite clear in the AFDU report as well, where they say there is evidence the engine has been derated. (they adjusted the engine to run at it's "full" rating even though this was higher than the Germans allowed)

...

In fact Faber's 190 had more power than it did in German service, because the RAF used 1.42 ata, 2700 rpm as the 3 minute rating, when it was actually limited to 1.35 ata, 2450 rpm

The AFDU used 1.35 ata, 2450 rpm as the 30 minute rating, the Germans used 1.28 ata, 2350 rpm

So what the Germans consider emergency power the AFDU used as a climb setting, and as emergency setting they used far more than the 190 was cleared for."


Так что, сие не так?[COLOR="Silver"]
Тут видишь какое дело, в сети гуляет "отчет об отчете" о Фаберовском А3 (МР499), причем еще и перемешанный с отчетом об А4/U8 (PE882) Оттуда и все эти "непонятки". Сейчас, в подробностях, что там и как не распишу, т.к. времени мало, а у меня не то что в бумажках, а и в компе "черт ногу сломит", но кратко, в первом попавшемся отчете от 11 августа 1942 (т.е. максимально близкого к самим испытаниям) написано следующее:
the speeds and climbs obtained during these trials, therefore, mainly apply to the fw190 equipped with a de-rated engine. Calculations have, however, been made assessing the maximum speed, climb and coiling operating at the full engine rating.
По поводу того, что англичане настолько дятлы, что не смогли прочитать имеющийся хандбух и не поняли какой режим на сколько минут:

The engine ratings were assumed to be as follows:
Maximum emergency: 2,450 r.p.m. and 1.35 ata (+4,5 lb/sq") boost
Climb and 30-minute: 2,350 r.p.m. and 1.28 ata (+3,5 lb/sq") boost
Так что вполне англичаны правильно испытывали.
А вот между этими испытаниями и расстрелянием этого 190-ого на полигоне, в сентябре 43-его, там таки погоняли его и на 1.42. Как сказано в отчете - "вери рафли" , чем и прикончили мотор.

---------- Добавлено в 15:12 ---------- Предыдущее сообщение было написано в 14:35 ----------

Угу. Вот, в "предрасстрельном" отчете написано:
It had been our intention to do a few level speed mesurement at the 3 min rating of 2700 r.p.m. 1.42 ata boost. This had to be abandoned due to the bad condition of the engine.
И все таблицы измерений - только на 1.34 ata ( не на 1.32 - due to the main engine control unit being slightly out of ajustment)